Ģimenēs ar pusaudžiem pārāk maz runā par seksuālo un reproduktīvo veselību

Puse aptaujāto, kuriem ģimenē ir 10–18 gadus veci bērni, ar viņiem par seksuālo un reproduktīvo veselību nav runājuši, rāda pētījumu centra "SKDS" aptauja. Lai uzlabotu pusaudžu izpratni par šiem jautājumiem, Veselības ministrija īstenos sabiedrības informēšanas kampaņu.
Tas, ka vecāki ar bērniem nerunā par seksuālo un reproduktīvo veselību, var novest pie būtiskām problēmām.

FOTO: Shutterstock.com

Tas, ka vecāki ar bērniem nerunā par seksuālo un reproduktīvo veselību, var novest pie būtiskām problēmām.

Daļai – tabu tēma

Aizvadītā gada nogalē pētījumu centra “SKDS” veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja atklāj: 64% iedzīvotāju uzskata, ka Latvijā par seksuālās un reproduktīvās veselības jautājumiem netiek runāts pietiekami daudz. 

Aptaujas dati atklāj satraucošus faktus – puse aptaujāto, kuriem ģimenē ir 10–18 gadus veci bērni, ar viņiem par seksuālo un reproduktīvo veselību nav runājuši. Bet 41% Latvijas iedzīvotāju ģimenē vispār nerunā par tēmām, kas saistītas ar seksuālo un reproduktīvo veselību, vēsta Veselības ministrija.

 

Un cik brīdi Tu runā seksa valodā?

Lai uzlabotu izpratni par seksuālās un reproduktīvās veselības jautājumiem, Veselības ministrija šogad īstenos sabiedrības informēšanas kampaņu “CIK BRĪVI TU RUNĀ SEKSA VALODĀ? PAR VEIKLU VALODU!”.

Šāds nosaukums izraudzīts, jo īpašs uzsvars kampaņā tiek likts uz sarunu – cieņpilnu, godīgu un atklātu spēju sarunāties par seksu gan jaunietim ar vecākiem vai pedagogu, gan partneriem savā starpā. 

Kampaņas mērķis ir mazināt seksuāli transmisīvo infekciju izplatību, nepilngadīgo grūtniecību un mākslīgi veikto abortu skaitu.

Reklāma
Reklāma

 

Izglītos arī vecākus

Viena no kampaņas primārajām mērķauditorijām ir jaunieši no 15 gadu vecuma un viņu vecāki.

Kampaņas laikā, piesaistot jomas speciālistus, tiks sagatavotas īsfilmas un informatīvi materiāli. Norisināsies nodarbības jauniešiem par seksuālās un reproduktīvās veselības jautājumiem un tiešsaistes lekcijas vecākiem. 

Tāpat tiks sagatavoti arī 30 tūkstoši prezervatīvu ar kampaņas simboliku, kas tiks izdalīti mērķauditorijai klātienes nodarbību ietvaros.

Saistītie raksti