Katram dzīvesveidam – savi ēšanas principi. Desmit diētu tipi, kas strādā

Universālas diētas, kuru pamatā ir viena produka ēšana vai strika sevis ierobežošana, patiešām nestrādā! Uztura speciāliste un grāmatas “Diet Secrets Uncovered” Fiona Kirka apgalvo, ka atkarībā no dienas režīma, vecuma, hormonālā un emocionālā stāvokļa un ķermeņa īpatnībām katram ir savs piemērotākais ēšanas plāns. 

 

FOTO: Shutterstock.com

Lielākā daļa no tievētājiem ne tikai nezaudē svaru, bet pat atgūst zaudētos kilogramus ar uzviju.

Eksperte atklāj, kā ēšanas paradumi būtu jāpielāgo dažāda vecumam un dzīvesveida cilvēkiem. Piemēram, sievietēm menopauzes vecumā ēdienkartē jāiekļauj vairāk taukvielu un jāsamazina graudaugu proporcija. Savukārt biroja darbiniekiem nepieciešams ēst ar olbaltumu bagātu pārtiku, lai mazinātu vēlmi našķoties. Bet cilvēkiem, kuri strādā maiņu darbu, nepieciešams ēst pārtiku, kas satur triptofānu. tas veicina serotonīna - ķīmiskas vielas, kas uzlabo miega kvalitāti, izdalīšanos asinīs.

Pētījumi atklāj, ka tikai katrs trešais no 10 tievētājiem gūst panākumus, atbrīvojoties no liekā svara, izmantojot tradicionālās diētas. Lielākā daļa no tievētājiem ne tikai nezaudē svaru, bet pat atgūst zaudētos kilogramus ar uzviju. Kirka uzsver, ka diēta, kura der 20 gadus vecai sievietei, nesniegs iecerētos rezultātus četrdesmitgadniecei un nestrādās nemaz, ja sieviete jau sasniegusi menopauzi.

 

Diēta, kas derēs sievietei pēc grūtniecības, nederēs pusaudzei. Sportiska cilvēka ēdienkarte nebūs efektīva biznesmenim, kas ieņem vadošu amatu un regulāri dodas komandējumos. Turpretim, ievērojot tieši savai vecuma grupai piemērotus ēšanas principus, pozitīvus rezultātus varēs pamanīt jau pēc pāris nedēļām.

Lūk, desmit Fionas Kirkas diētu tipi 

Reklāma
Reklāma