Kā noskaidrot, uz kuru slimnīcu ar NMPD brigādi nogādāts tuvinieks

Notiekot nelaimei un raizējoties par saviem līdzcilvēkiem, iedzīvotāji mums mēdz zvanīt un uzdot jautājumu, vai esam viņu tuvinieku nogādājuši slimnīcā. Bet vai zināji, ka NMPD apstiprināt izsaukuma faktu pie pacienta un/vai norādīt slimnīcu, uz kuru viņš nogādāts, drīkst tikai pacienta noteiktai kontaktpersonai, kas norādīta E-veselībā?

FOTO: Shutterstock.com

Tas ir drošības solis, lai izvairītos no situācijām, kad kāds mēģina iegūt šādu informāciju negodīgos nolūkos. Informācija par pacienta veselību ir ļoti sensitīva. Pa tālruni mēs nevaram pārliecināties, kas ir zvanītājs un vai pacients vēlētos, lai šī persona uzzina  par pacienta veselības stāvokli. Tikpat labi zvanītājs var būt kāda pacientam netīkama vai ar viņu nesaistīta persona, kura ziņas par cietušā veselību vēlas izmantot savtīgā veidā vai dara to tikai aiz ziņkārības!

Tāpēc pārdomā pats un lūdz arī savu tuvinieku portālā E-veselība reģistrēt savas kontaktpersonas! Notiekot nelaimei, tas palīdzēs iegūt ziņas par sev mīļu un dārgu līdzcilvēku, zvanot uz NMPD informatīvo tālruni 67337750 (darbojas visu diennakti).  
 

Kur un kā reģistrēt kontaktpersonas?
izmanto portālu E-veselība (www.eveseliba.gov.lv), ja Tev vai tuviniekam nav internetbankas vai eParaksta, sazinies ar Nacionālā veselības dienesta Klientu apkalpošanas centru par šādas informācijas ievadi https://www.vmnvd.gov.lv/lv/iestades-kontakti

Plašāka informācija un instrukcijas “soli pa solim”, kā portālā E-veselība var reģistrēt kontaktpersonas, pieejamas NMPD mājaslapā.

Reklāma
Reklāma


Reģistrācija aizņem mazāk nekā 5 minūtes laika, bet šis ieraksts E-veselībā kritiskā situācijā palīdzēs tuviniekiem noskaidrot cilvēka atrašanās vietu, ja iesaistīta būs NMPD brigāde.