Analizējam brokastu pārslu un musli saturu! Kas ir visveselīgākais?

 14. maijs 2019 14:50 Inga Akmentiņa-Smildziņa, mammamuntetiem.lv Viedoklis

Ar brokastu pārslām un musli pilni veikalu plaukti, un bieži vien roka pati stiepjas pēc tiem, kas visvairāk reklamēti TV un citos ekrānos. Uztura speciāliste, Rimi kustības “Labākai dzīvei” vēstnese Olga Ļubina analizē mūsu - Smildziņu ģimenes - brokastu pārslu plauktu.



Ja slinkums vai nepietiek zināšanu, kā analizēt brokastu pārslu vai musli saturu uz to iepakojuma, viens vienkāršs kritērijs - izvērtēt cukura daudzumu. Foto: Agnese Gabrāne


Gatavojoties Rimi Bērnu dienas Ģimenes skrējienam, kas notiks jau 18. maijā, uztura speciāliste Olga Ļubina pārskatīja mūsu ģimenes ēdienkarti. Šeit brokastu pārslu un musli analīze.

Jau sen esam atteikušies no plaši reklamētajām brokastu pārslām bērniem, kur visām kā vienai uz iepakojumiem apsolīta jūra veselībai vajadzīgu vitamīnu, piemēram, "Lion", "Cookie Crisp", "Cini Minis" u.c.. Tomēr izrādās, ka nebūt ne visas no tām, kas šobrīd ir mūsu “ātro” brokastu klāstā, ir izcilas…

Mūsu plauktā saskaitīju 6 dažādu veidu iepakojumus un ražotājus: pārslas “I love eco”, “Milzu!”, “Rimi Goodlife” un musli “Gracie”, “Pauluns” un “Herkuless Granola”. Ja slinkums vai nepietiek zināšanu, kā analizēt brokastu pārslu vai musli saturu uz to iepakojuma, viens vienkāršs kritērijs - izvērtēt cukura daudzumu. “Normāls cukura saturs ir +/- 15g, uz 100g. Noteikti neiesaku tās, kur ir >20g cukura uz 100g,” norāda Olga Ļubina.

MUSLI

Graci, Pauluns un Herkuless

  

Uztura speciāliste saka: “”Pauluns” un “Graci" ir tie musli, kurus es iesaku iekļaut uzturā, jo tiem ir zema cukura koncentrācija, turklāt tas ir cukurs, kas nāk no augļiem vai sulas. Abiem šiem paraugiem ir augsts olbaltumvielu un šķiedrvielu saturs - tas ilgstošāk nodrošina sāta sajūtu, uzlabo gremošanas trakta darbību un veicina labvēlīgas mikrofloras attīstību zarnu traktā.”

 “”Pauluns” un “Graci" ir tie musli, kurus es iesaku iekļaut uzturā, jo tiem ir zema cukura koncentrācija, turklāt tas ir cukurs, kas nāk no augļiem vai sulas.

Savukārt "Herkuless" pārslām ir visai liela pievienotā cukura koncentrācija, tāpēc šo musli ieteicams lietot, atjaucot ar parastajām auzu pārslām.

BROKASTU PĀRSLAS
Rimi Good life, Milzu! un I love eco 

Speciālistes vērtējums: “Kopumā visi šie varianti ir gana labi. “Milzu!” pārslām ir augstāka cukura koncentrācija nekā "Rimi Good life" vai "I love eco" kukurūzu pārslās, taču “Milzu!” ir ražoti no auzu un rudzu pilngraudu miltiem, un satur gan daudz šķiedrvielu, gan olbaltumvielas. Plus šis ir labs variants, ja bērns prasa kaut kādas saldākas pārslas, bet ar labu sastāvu. 17 grami cukura uz 100gramiem produkta nav maz, bet vidēji kukurūzu pārslās ir 25g cukura uz 100g.

"I love eco" - ir labs variants tiem bērniem, kam prasās tieši kukurūzas pārslas un neko citu viņi nav gatavi iekļaut ēdienkartē. "Rimi Good" life brokastu pārslas arī ir brīnišķīgi alternatīva saldām brokastu pārslām, tie ir dažādas formas, gan spilventiņi, gan riņķīši. Satur ļoti maz cukura - vien 10g uz 100g, augsta šķiedrvielu un olbaltumvielu koncentrācija. 

Autore: Inga Akmentiņa-Smildziņa, vecāku organizācijas Mammamuntetiem.lv vadītāja




0 Pievienot komentāru

Saistītie raksti

Reklāma

Kategorijas