6 soļi, lai vieglākas dzemdības. Aveņu lapu tēja, pareiza elpošana un NEBAIDĪŠANĀS

 10. jūnijs 2020 10:00 mammamuntetiem.lv Raksts

Kādus pasākumus veikt, lai dzemdības noritētu vieglāk un skaistāk? Konsultē Rīgas Dzemdību nama vecmāte Kristīne Embure-Zapoļska.



Foto: Shutterstock.com


Meklē un lasi informāciju par grūtniecību un dzemdībām, lai, dzemdībām sākoties, tu zinātu, ko no tām gaidīt. Zināšana aizdzen bailes, savukārt bailes dzemdības paildzina. Iztēlojies šo skaisto notikumu, iedomājies, cik tas ir jauki un brīnumaini — pašiem radīt jaunu dzīvībiņu. „Visu grūtniecības laiku jāgatavo sevi psiholoģiski, jo grūtniecība un dzemdības noris „galvā”, ja tā var teikt,” uzskata Rīgas Dzemdību nama vecmāte Kristīne Embure-Zapoļska. „Ja bērnam esam gatavi psiholoģiski, vienkāršāk un vieglāk uztveram kā grūtniecību, tā arī dzemdības.”
 

Lasi arī: Dzemdību norise: hormoni un kā tie ietekmē dzemdību fāzes. Jāzina katrai māmiņai! 


Piekop veselīgu dzīvesveidu. „Ik mēnesi un ik dienu ēd veselīgu uzturu, kusties, daudz laika pavadi svaigā gaisā,” pamāca vecmāte Embure-Zapoļska. Gan fiziska, gan psiholoģiska sagatavošanās apbalvos tevi ar ātrām un vieglām dzemdībām.
 

Lasi arī: Paraugs uztura plānošanai grūtniecības laikā 

Vingro! Veicot fiziskas aktivitātes grūtniecības laikā (piemēram, pilates, joga, ūdens aerobika), tu nezaudēsi vitalitāti, vairosi izturību un sagatavosi savu ķermeni dzemdībām.


Lasi arī: 30 minūšu vingrošanas komplekss grūtnieču vingrošanai mājās. VIDEO 


4.    Pasteidzini mazuļa ceļojumu cauri dzemdību ceļiem. Daudzu vecmāšu iecienīts līdzeklis, ko ieteikt grūtniecēm, ir trīs četras tasītes aveņu lapu tējas dienā. „Tā ir ļoti spēcinoša, vairo izturību, mīkstina dzemdes kaklu un stimulē dzemdi,” skaidro vecmāte. To tu drīksti sākt dzert pēc 34. grūtniecības nedēļas beigām, vari tai piejaukt arī vienu divas ēdamkarotes verbēnas. Tēja lieliski veicina arī vēdera izeju. Labs ir arī tā sauktais Kristus bērniņa maisījums no kanēļa standziņas, krustnagliņām un ingvera. Savā ikrīta muslī vari iemaisīt arī ēdamkaroti rupji maltu linsēklu — tās padarīs starpeni mīkstāku un novērsīs plīsumus. Uzmanību: linsēklas atņem zarnām šķidrumu, tātad uz katru ēdamkaroti linsēklu papildus izdzer divas glāzes nesaldināta šķidruma.
 

Lasi arī: Dzemdību dabiska ierosināšana. Mīti un patiesības  

5.    Nebaidies no nākamajām dzemdībām. Ja pirmās dzemdības bijušas grūtas un ilgas, nebaidies no nākamajām — pētījumi liecina, ka pirmās dzemdības parasti noris ilgāk nekā otrās vai trešās.

6.    Apdomā dzemdību pozas. Domājot par dzemdībām, ne vienam vien pirmā asociācija ir uz muguras guloša sieviete, taču šī nav poza, kas nodrošina ātrākas dzemdības. Aprunājies par to ar savu ginekologu vai vecmāti! Dzemdēt var, piemēram, stāvus, sēžot uz dzemdību soliņa, nometoties četrrāpus. Ieņemot kādu no šīm vai līdzīgām pozām, gravitācijas ietekmē pieaugs spiediens uz dzemdes kaklu un kontrakcijas pastiprināsies. Ātrākas dzemdības parasti ir arī ūdenī, jo, tajā iegremdējoties, atslābst muskulatūra un kontrakcijas kļūst mazāk sāpīgas.

Lasi arī: Kāda nozīme ir dzemdību pozām  

 

 




0 Pievienot komentāru

Saistītie raksti

Kategorijas