Tētis strādā ārzemēs. Kā tētim un bērnam stiprināt attiecības?

Tētis, kas strādā ārzemēs un mājās ierodas vien ik pēc diviem vai trim mēnešiem – šis Latvijā vairs nav nekāds brīnums, bet ierasta prakse. Attālums attiecības spēj ietekmēt pamatīgi, tāpēc attiecību speciālists Arturs Šulcs sniedz praktiskus ieteikumus bērna un tēta attiecību stiprināšanai.

Tētis var nofilmēt, kur dzīvo, kur strādā, ko dara brīvajā laikā, un to parādīt bērniem.

FOTO: Shutterstock.com

Tētis var nofilmēt, kur dzīvo, kur strādā, ko dara brīvajā laikā, un to parādīt bērniem.

 

Mammas jautājums:

„Mans vīrs un bērnu tēvs ir prom trīs mēnešus, un tad ierodas Latvijā uz nedēļu. Pēc tam atkal prom. Šādi dzīvojam jau gadu. Mums ir 7 gadus vecs bērns, un aizdomājos – vai ar šīm dažām nedēļām gadā, ko tētis ar bērnu pavada kopā, pietiek, lai izveidotu uzticības pilnas attiecības? Kā to vispār ir iespējams izdarīt?”

 

Atbild Arturs Šulcs, attiecību speciālists: 

Reklāma
Reklāma

„Pirmkārt, maksimāli jāizmanto klātienes tikšanās. Kad tēvs atbrauc uz Latviju, tad vajadzētu vairāk uzmanības un kopā būšanas laika veltīt nevis radu un draugu apmeklēšanai, bet tieši bērniem. Ar pieaugušajiem draugiem var parunāt pēc tam pa telefonu vai skaipu, bet bērniemm nepieciešams tiešais kontakts ar tēvu. Bērni var braukt ciemos pie tēva vai tēvs pie bērniem, lai pavadītu kopā laiku. Šādās attiecībās ļoti svarīgs ir emocionālais kontakts – pārgājiens, sporta spēles, jebkas, kas sagādā pozitīvas emocijas par kopā pavadīto laiku. 

Svarīgu lomu attiecībās var spēlēt ar roku rakstītas vēstules. E-pastam vai īsziņai no tēta emocionālā līmenī ir tāda pati nozīme kā e-pastam vai īsziņai no drauga, kaimiņa vai jebkura cita cilvēka.

Otrkārt, svarīgs ir saziņas veids, kad tēvs ir prom. Svarīgu lomu attiecībās var spēlēt ar roku rakstītas vēstules. E-pastam vai īsziņai no tēta emocionālā līmenī ir tāda pati nozīme kā e-pastam vai īsziņai no drauga, kaimiņa vai jebkura cita cilvēka – tās ne ar ko neatšķiras. Bet ar roku rakstītas vai zīmētas vēstules atšķiras, jo ir īpašas – tur ir papīrs, zīmējums, rokraksts, emocijas, pārdomas. Tikpat labi kā ar roku rakstītas vēstules var derēt arī video, ko tētis sūta bērniem. Viņš var nofilmēt, kur dzīvo, kur strādā, ko dara brīvajā laikā, un to parādīt bērniem. Un arī bērns var pretī sūtīt video vai ar roku rakstītas, zīmētas vēstules. 

Treškārt, ja bērns ir lielāks, tad varbūt ir iespēja vienu semestri bērnam mācīties tās valsts skolā un tādā veidā pavadīt vairāk laika kopā ar tēti. Mūsdienās ir dažādas iespējas nokārtot apmaiņas programmas vai mācības uz noteiktu laika periodu citas valsts skolā, jo izglītības sistēmas ir savietojamas, un pastāv iespēja labāk apgūt svešvalodu.