Lasītāja jautā: Vasarā plānotas kāzas, bet izskatās, ka to laikā gaidāmas menstruācijas...

Par kāzu dienu domājam ilgi, pirms tā pienāk. Bet ko darīt, ja to laikā iekrīt menstruācijas?
Vislabākais par visām plānotajām medikamentu lietošanas izmaiņām pirms tam aprunāties ar savu ārstu.

FOTO: Shutterstock.com

Vislabākais par visām plānotajām medikamentu lietošanas izmaiņām pirms tam aprunāties ar savu ārstu.

Lasītāja raksta: “Vasarā plānotas kāzas, bet izskatās, ka to laikā gaidāmas menstruācijas. Lietoju orālo kontracepciju – vai ir droši netaisīt ierasto pauzi un turpināt lietot tabletes bez pauzes? Vai tas nekaitēs manas organismam un kā labāk rīkoties pēc tam, kad būšu izdzērusi visu pilnu nākamo ciklu?”

 

Uz jautājumu atbild Līva Ušpele, ārste rezidente ginekoloģijas un dzemdniecības specialitātē (Rīgas Dzemdību nams):

Reklāma
Reklāma

 

“Kombinētās orālās kontracepcijas lietošana nepārtrauktā vai pagarinātā režīmā (84/7 režīmā)  sniedz sievietei iespēju izvēlēties vēlamo laiku asiņošanai. Tas ir droši, un menstruālā asiņošana, kas rodas tā saucamajās "tukšajās" jeb no tabletēm brīvajās dienās, medicīniski nav nemaz nepieciešama. Ir iespējams arī saīsināt "tukšo" dienu intervālu no ierastajām 7 dienām uz 4 dienām – tas pat paaugstina kontracepcijas efektu un mazina ar hormonu svarstībām saistītās blaknes – garastāvokļa maiņas, galvas un vēdera sāpes. Jāatceras gan, ka, lietojot tabletes nepārtrauktā režīmā, biežāk ir neparedzamas asiņošanas epizodes pirmajos 3-6 lietošanas mēnešos. Vēlams vispirms pārrunāt lietošanas režīma izmaiņas ar ginekologu, lai medikamentu lietošana būtu efektīva un droša, un pielāgotu režīmu Jūsu individuālajām vēlmēm.”