Pieci padomi tiem, kas slikti pacieš karstumu

 Ir cilvēki, kuri labi panes karstumu, bet lielākā daļa ilgstoši trīsdesmit un vairāk grādus panes mokoši un gaida veldzējošās naktis. 

FOTO: Shutterstock.com

Karstā laikā iesaka vairāk dzert, mazāk atrasties saulē.

Kā atvieglot ikdienas gaitas, kad termometra stabiņš sasniedz 30 C un vairāk grādu, bet sēdēt veldzējošā ūdenstilpnē nav iespējas? 

 

Nedzeriet ledus aukstu ūdeni
Auksts ūdens neatdzesē un nemazina slāpes. Toties veicina svīšanu. Jau pēc 5 minūtēm uzņemto šķidrumu būsi izsvīdis kopā ar tik nepieciešamajiem organismam sāļiem. Karstās zemēs iedzīvotāji veldzējas ar tēju vai ne pārāk saldu kvasu. Protams, arī saldinātie gāzētie dzērieni nav labākā izvēle - jo vairāk tos dzersi, jo vairāk slāps. 

Reklāma
Reklāma


Neveiciet straujas kustības
Ja karstā laikā ir jāatrodas ārā, neveiciet straujas kustības. Lēna, līgana gaita ejot koku paēnā mazinās organismam uzlikto karstuma slodzi. Atgriežoties telpās, noskalojiet kāju pēdas un kājas līdz pat ceļiem ar vēsu ūdeni. Pēdās ir daudz aktīvo punktu, kuru atvēsināšana mazinās arī organisma sakaršanu. 


Pats labākais - auksta tēja 
Pagatavojiet litru vēsas zaļās tējas, pievienojiet nedaudz medus, citrona un piparmētru lapiņas. Dzeriet ar ledu! 


Izveidojiet vēsinošu šalli. 
To sauc arī par japāņu kondicionieri - ap kaklu aplieciet ūdenī samērcētu kokvilnas lakatiņu. Skausta dzesēšana atvēsinās visu ķermeni. 


Guliet siestu 
Ja ir iespējams, izmantojiet iespēju pagulēt diendusu dienas karstākajā laikā. Un nelietojiet nekādu alkoholu, ja ārā ir ļoti karsti. Tā ir pārāk liela slodze sirdij un asinsvadiem.