Vienkārši vēnu stiprināšanas vingrojumi biroju darbiniekiem

Visai daudziem cilvēkiem novērojamas vēnu problēmas, diemžēl ne visiem atliek pietiekami daudz laika, lai ar fiziskiem vingrinājumiem tās stiprinātu, piemēram, regulāri braucot ar velosipēdu, vienkārši staigājot vai vasaras sezonā - regulāri kailām kājām bradājot pa ūdeni. Piedāvāsim dažus vēnu stiprināšanas vingrojumus tieši birojos strādājošajiem, kas ļaus vismaz nedaudz izkustēties.  

FOTO: Shutterstock.com

Lai stiprinātu vēnas, var veikt dažādus vingrinājumus - arī sēžot darbā! Foto:www.moonparlour.lv

Optimālais darbošanās ilgums ir 10-15 minūtes dienā.

Kāju izlocīšana: sēžot nolikt kājas uz pirkstgaliem, pavelt pēdu pa grīdu un pacelt pirktsgalus uz augšu. Kustība līdzinās automašīnas gāzes pedāļa piespiešanai.

Kāju riņķošana: pēdu potītē pagriezt pa labi un pa kreisi apļveida kustībā.

Stāvēšana uz pirkstgaliem: nostāties uz pirkstgaliem (turoties pie galda vai krēsla), pēc tam atkal nostāties uz pilnas pēdas.

Vēl ieteicama tipināšana uz pirkstgaliem, staigāšana uz papēžiem vai lēkšana ar lecamauklu.

 

Augi, kas labvēlīgi ietekmē vēnu aprūpi

Reklāma
Reklāma

Zirgkastaņa jeb parastā kastaņa (Aesculus hippocastanum) - tā uzlabo asiņu apriti vēnās, spēcina novājinātas vēnas, mazina ikru krampjus, novērš uztūkumu un smaguma sajūtu kājās, novērš trombu veidošanos un mazina kapilāru trauslumu. Kastani var pielietot dažādi, gan gatavojot izvilkumu uz spirta bāzes, gan gatavot novārījumu no kaltētām auga daļām. Var dzert novārījumu gan iekšķīgi, gan ieberzēt sāpošās vietas. 

Ruskuss (Ruscus aculeatus) - iedarbojas kā iekšējs drošinātājs, jo aizsargā organisma audus.

Amoliņš (Melilotus officinalis) - rosina limfas plūsmu un mazina limfas un vēnu nosprostošanos.

 

Informācija Urzulas Bīringas "Veselīas enciklopēdijas" (Jumava).