Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa speciālisti šogad visvairāk snieguši konsultācijas par bērnu un vecāku attiecību problēmām

Šī gada pirmajā pusē Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (VBTAI) Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 speciālisti snieguši 4708 konsultācijas, informēja VBTAI vadošā eksperte Simona Saule.
Visvairāk konsultācijas sniegtas par bērnu un vecāku attiecību problēmām, emocionālo vardarbību no vecāku puses, kā arī pamešanu novārtā un veselības aprūpes trūkumu bērniem.

FOTO: Shutterstock.com

Visvairāk konsultācijas sniegtas par bērnu un vecāku attiecību problēmām, emocionālo vardarbību no vecāku puses, kā arī pamešanu novārtā un veselības aprūpes trūkumu bērniem.

Visvairāk konsultācijas sniegtas par:

  • bērnu un vecāku attiecību problēmām, 
  • emocionālo vardarbību no vecāku puses, 
  • pamešanu novārtā,
  • veselības aprūpes trūkumu bērniem.

 

VBTAI vadošā eksperte Simona Saule informēja, ka uzticības tālrunim 116111 zvana gan bērni, gan pieaugušie, lai runātu par saskarsmes un uzvedības problēmām, dažādām konfliktsituācijām. Nereti bērni pārdzīvo arī savu vecāku šķiršanos.

 

Bērni visbiežāk stāsta:

  • par saskarsmes problēmām, 
  • ka ilgstoši cieš no zema pašvērtējuma, 
  • ka izjūt pašnāvības domas,
  • ka izjūt dažādas emocijas, piemēram, bailes, bezspēcību, apjukumu, trauksmi, izmisumu.

 

VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta Krīzes intervences komanda pirmajā pusgadā iesaistījusies:

Reklāma
Reklāma
  • 10 krīzes gadījumu risināšanā, 
  • 3  gadījumos nodrošinot informatīvo un metodisko palīdzību, 
  • 4 gadījumos izbraucot uz pašvaldības sociālo dienestu vai izglītības iestādi, lai nodrošinātu atbalstu, 
  • 3 krīzes gadījumos konsultācijas nodrošinot VBTAI telpās. 

Kopumā atbalsts nodrošināts 36 bērniem, 11 pedagogiem, septiņiem speciālistiem un diviem ģimenes locekļiem.

 

Šogad notikušas arī radošās darbnīcas par interneta drošību. Izstrādāta un izmēģinājumprojekta ietvaros novadīta radošā darbnīca vispārējās izglītības speciālistiem "Izglītības iestādes pedagogs un krīze", ar mērķi sniegt informāciju, lai sekmētu krīzes gadījumu vadīšanu savā iestādē un nodrošinātu profesionālu palīdzību skolēniem, viņu vecākiem un izglītības iestāžu darbiniekiem. Papildus izmēģinājumprojekta ietvaros tika izstrādāta un novadīta radošā darbnīca speciālistiem "Pedagoga loma vardarbības mazināšanā", ar mērķi papildināt izglītības iestāžu speciālistu zināšanas par vardarbības veidiem, riska faktoriem, vardarbības pazīmēm un sekām, kā arī aktualizētu izglītības iestādes rīcības shēmu vardarbības gadījumos.

 

Tāpat notikušas trīs informatīvās kampaņas:

  • Kampaņā "Es izvēlos runāt" tika izstrādāti un sociālajos tīklos publicēti videopadomi par drošu interneta un ar to saistīto tehnoloģiju lietošanu. 
  • Kampaņai "Atpazīsti savu spēku" tika izveidots informatīvais materiāls bērniem un pusaudžiem, kā arī radīti īsi video, kuros bērni dalās ar saviem talantiem, hobijiem un idejām resursu atjaunošanai. 
  • Kampaņas "Es audzinu viens!" mērķis bija uzklausīt un sniegt atbalstu vecākiem, kuri vieni paši audzina nepilngadīgus bērnus.

Saistītie raksti