Attālinātās mācīšanās ieguvumi un izaicinājumi
Esam pieraduši, ka bērni zinības apgūst skolas skolā. Tā kā šobrīd tas nav iespējams, bērniem nu ir jāmācās attālināti. Skaidrojam, kādi ir šī mācīšanās veida ieguvumi.
Pārdomāti plānojot un kvalitatīvi īstenojot attālinātas mācības,
tās var būt tikpat vai pat efektīvākas nekā klātienes mācības –
skolēni var mācīties bez ierastās skolas kņadas, sev pieņemamā
ātrumā, vairāk vingrināties individuāli, iedziļināties vairāk
jautājumos, kas katru interesē, u. tml. Izvēloties atbilstošus
tehnoloģiskos rīkus, skolotājam rodas iespēja iegūt un analizēt
skolēnu snieguma datus un pieņemt precīzākus lēmumus par tālāko
rīcību.
Attālināto mācību ieguvumi un
priekšrocības:
• tās ir pielāgojamas dažādiem laika grafikiem;
• tās ir pielāgojamas dažādiem dzīvesveidiem – pie galda ar tējas
krūzi rokā, dīvānā, atpūtas krēslā, ar mūziku fonā vai bez;
• iespējams mācīties sev nepieciešamajā ātrumā – pie kāda uzdevuma
pakavēties ilgāk, pie kāda
atgriezties; pirms atbildes padomāt tik ilgi, cik
nepieciešams;
• šāda mācīšanās stiprina pašvadītas mācīšanās prasmes;
• mācībām vari piekļūt jebkurā laikā;
• iespēja dalīties ar savām idejām un iepazīties ar citu
secinājumiem, darbu.
Izaicinājumi:
• labas pašvadības, plānošanas un sevis motivēšanas prasmes;
• uzticēšanās zināšanu un prasmju veidošanai procesā, uzticēšanās
pašvadītas mācīšanās ietekmei (ne autoritātei klases priekšā);
• kārdinājumi tiešsaisti izmantot citiem mērķiem;
• minimāls vai nekāds kontakts ar cilvēkiem klātienē;
• ja rodas jautājumi, atbildes var nākties meklēt pašam;
• nepieciešama digitālā pratība – prasmes darboties virtuālajā
vidē;
• tehniskie ierobežojumi – interneta pieslēguma trūkums u. c.
Tādēļ svarīgi izmantot šo laiku maksimāli lietderīgi, negaidot, kad pienāks “īstās” mācīšanās laiks. Tā ir skolēnu iespēja mācīties šeit un tagad.