7 padomi, kā bērniem ikdienā apēst vairāk C vitamīna

Kā zināms, bērni ne vienmēr ar sajūsmu ēd to, kas būtu veselīgs vai vērtīgs. Lūk, septiņi radoši un vienkārši ieteikumi vecākiem, kā kopā ar bērniem palielināt ikdienā uzņemto C vitamīna daudzumu.

FOTO: Shutterstock.com

Joprojām ik dienas jācenšas apēst varavīksne – pēc iespējas krāsaināki augļi un ogas, dārzeņi

Diez vai būs daudz bērnu, kas ar sajūsmu ēdīs saujām veselas smiltsērkšķu ogas. Visdrīzāk vecākiem būs jāliek lietā sava iztēle, lai pagatavotu un pasniegtu vērtīgo kā garšīgu un atraktīvu. Lūk, septiņi ieteikumi, kurus nebūs grūti ieviest savā ikdienas dzīvē.

 

    1) Sagriez augļus un dārzeņus un noliec uz galda. To sauc par pievienoto vērtību, jo gabaliņos sagriezts ābols vai paprika ir daudzkārt apetelīgāki nekā tad, ja tas vienkārši stāv traukā uz galda.

 

    2) Pagatavo smūtiju. Smūtiji ir win-win pasākums – tie garšo bērniem, bet vecāki tajos veiksmīgi var nomaskēt lielu daudzumu veselīgu un vajadzīgu uzturvielu – vitamīni, minerālvielas, antioksidanti, šķiedrvielas viennozīmīgi ir svarīgi un vajadzīgi ikvienam organismam. Ideālā versijā, gatavojiet smūtiju kopā un ļaujiet bērnam improvizēt, jo tad smūtijs garšo dubultlabi un to noteikti gribēsies gatavot vēl un vēl.

 

    3) Palutini ģimeni ar saldējumu vai sorbertu. Ja vienkārši saldētas ogas neizklausās tik intriģējoši, tad melleņu sorberts vai zemeņu saldējums jau raisa interesi un veicina iztēli par gaidāmajām garšas sajūtām. Tas prasa īsu mirkli virtuvē un pāris stundas saldētavā, lai mazi un lieli priecātos un neko nenojaušot apēstu visu dienas C vitamīna devu vienā piegājienā.

 

    4) Augļi un ogas pie brokastu putras. Pievieno pie putras ne tikai banānu vai ābolu, bet pamēģini arī kivi vai granātābolu. Variet ieviest tematiskās putras, jo bērniem ir ļoti svarīgi, lai ēdiena noformējums būtu glīts un interesants.

 

Reklāma
Reklāma

    5) Svaigie salāti kā neatņemama pusdienu un vakariņu komponente. Uztura paradumi, ko rādām un mācām bērniem pašreiz, būs arī tas, ko viņi kopēs un atdarinās, kad sāks patstāvīgu dzīvi. Ja šobrīd ģimenes maltītes lielākoties sastāvēs no pelmeņiem un saldētām picām, mēs nevaram cerēt, ka pieaugušā vecumā viņi pēkšņi savas vakariņas sāks konstruēt no svaigajiem salātiem vai dārzeņu sautējumiem.

 

    6) Augļi kā deserts. Ja gribās našķi, tad piedāvā bērnam augli. Protams, pirmkārt pašiem  vecākiem ar savu rīcību būtu jārāda šāds piemērs. Ja nu tomēr kāre pēc konfektes vai cepuma nebūs pārgājusi, tad var atļaut kaut ko nelielu pēc tam, kad apēsts auglis vai oga.

 

  7) Pikniks svaigā gaisā. Nereti darba dienas dunā nogurstam un tad gan maziem, gan lieliem gribās paknakstīties ar dažādām uzkodām. Ja piefiksē, ka ēdiens kalpo par izklaidi, tad dodieties ārā kaut vai pasēdēt uz mājas lievenīša un apēst kādu augli. Tas garšos daudzkārt labāk un pēc tam būs nesalīdzināmi vieglāk atkal koncentrēties darbam.

 

Joprojām ik dienas jācenšas apēst varavīksne – pēc iespējas krāsaināki augļi un ogas, dārzeņi. Iekļaujot daudzveidīgus produktus ikdienas ģimenes maltītēs, jūs parūpēsieties, lai visi ģimenes locekļi būtu sveiki un veseli.