Kas jāzina vecākiem, ja bērns vēlas nodarboties ar mototriālu
Moto sporta veidi lielai daļai asociējas ar ātrumu, bīstamību un, protams, traumām. Tomēr ne visos moto sporta veidos tas tā ir. Piemēram, aizraujošs un dinamisks sporta veids puišiem ir mototriāls. Nereti vecākiem tas saistās ar paaugstinātu traumatisma risku.
"AgarskaTriāla klubs" pārstāvis Andris Grīnfelds
izvēdī mītus par šo sporta disciplīnu un stāsta par ieguvumiem,
izvēloties savam bērnam tieši šādu hobiju un aktīvu brīvā laika
pavadīšanas veidu. Pirmo soļus motoriālā var uzsākt jau 3-4
gadu vecumā, kad bērns iemācās balansēt un braukt uz
velosipēda.
Triāls ir moto sporta disciplīna, kas ietver braukšanu ar
speciāli aprīkotu motociklu pa speciāli veidotu trasi sarežģīta
reljefa apstākļos. Moto tirāla mērķis – pārvarēt trasi ierobežotā
laikā un iespējami mazu kāju saskari ar zemi, saņemot pēc iespējas
mazāk soda punktus. Sacensības tiek aizvadītas dažādām meistarības
un vecuma klasēm.
Kādas īpašības attīsta motosports
Disciplīna: Kā ikvienā sporta veidā, lai
sasniegtu katru jaunu virstoni, ir mērķtiecīgi un disciplinēti
jāstrādā. Tāpēc, ja bērns apgūs ievērot disciplīnu sportā, viņam
noteikti izdosies to ievērot arī ikdienā.
Atlētisks ķermenis: Nepietiek ar to, ka braucējs
prasmīgi lieto motociklu. Lai sasniegtu iecerēto, viņam jābūt
arī atlētiskam. Pakāpeniski, atbilstoši savam
vecumam jāattīsta muskuļu spēks, izturība, ķermeņa lokanība un
koordinācija. Ir ļoti svarīgi, ka bērns attīstas
daudzpusīgi.
Komandas un ģimenes atbalsts: Šis sporta veids ir
individuālais sports, tomēr, lai veiksmīgi varētu startēt
sacensībās un pārdomāti attīstīties, blakus noteikti ir jābūt
vismaz vienam cilvēkam, kurš palīdzēs tikt galā gan ar tehniskām
lietām, gan būs spējīgs un zinošs asistēt trasē un vēlēsies augt
līdz ar braucēju.
Spēja pievarēt bailes: Bailes ir katram, tomēr, ja
bērns trenējas pārdomāti un neskrien laikam pa priekšu, tad viņam
noteikti izdosies tās pārvarēt. Mototriālā, lai veicinātu
attīstību, sākumā ir jāiegulda darbs pie prasmes balansēt uz
motocikla, nepieliekot kājas pie zemes. Apgūstot šo šķietami mazo
un neinteresanto prasmi, braucējs pārliecinoši jutīsies trasē un
spēs arvien tālāk un vairāk attīstīties.
Stereotips - traumatisma
Viens no lielākajiem stereotipiem, kas saistās ar moto sportu ir
traumatisms, ko gan nevar attiecināt uz moto triālu. Sporta
traumas šajā moto sporta disciplīnā ir ļoti reta
parādība. "Varu minēt daudz iemeslus, taču galvenais ir tas,
ka šajā sportā nav lielu ātrumu, kas ļauj izvairīties no nejaušām
kļūdām. Braucējam vispirms ir jāiemācas un jāsaprot pamatlietas,
pie kurām traumas gūt ir praktiski neiespējami un, kad tās apgūtas,
rodas iespēja kāpt augstāk un pārliecinoši darīt to, ko saproti. Ne
velti, šo sporta veidu dēvē par moto sporta ābeci,"
skaidro Andris Grīnfelds.
Latvijā ik gadu tiek organizētas Latvijas un Baltijas čempionāta
sacensības vairākos posmos, kas pulcē 50 - 60 sacensību dalībnieku
moto un velo klasēs. Sacensības paredzētas visu vecumu un
meistarības līmeņu sportistiem – sākot ar iesācējiem
un bērniem un beidzot ar profesionāļiem. Latvijā
sasniedzamais līmenis braucējiem ļauj veiksmīgi konkurēt arī
Eiropas un Pasaules čempionātos.
Dzīvē moto triālu varēs noskatīties 27.-28. augustā
Ozolnieku novada „Priežkalnos”, kur notiks 2016. gada Latvijas
triāla čempionāta noslēdzošie divi posmi. Sestdien
piedalīsies gan moto, gan velo klases, bet svētdien tikai moto
klases. Pirmā dalībnieka starts abas dienas 11:00. Ieeja pasākumā
ir bez maksas.
Vairāk info: facebook.com/AgarskaTK