Foto: Shutterstock.com


Mazulis neuzņem pietiekami daudz D vitamīna

 22. oktobris 2020 11:00 mammamuntetiem.lv Raksts

Mūsu klimatiskajos apstākļos D vitamīna trūkums organismā ir plaši izplatīts. Taču mazuļiem tas ir nepieciešams normālai kaulu augšanai un attīstībai. 



Kā zināt, vai mazulim šis vitamīns ir pietiekams un kā to uzņemt, skaidro uztura speciālistes Lizete Puga un Olga Ļubina.

Lielāko daļu D vitamīna mazulis saņem dabiskā veidā no saules stariem, atrodoties ārā siltajā gada laikā. Tikai ļoti neliels daudzums produktu satur D vitamīnu, tāpēc ir grūti to uzņemt vienīgi ar pārtiku.


Uzmanību!
Konsultējies ar ģimenes ārstu un pārliecinies par D vitamīna pietiekamību mazuļa organismā. Ja nepieciešams, lietojiet to kā uztura bagātinātāju.


Vai mans mazulis uzņem pietiekami daudz D vitamīna?
Vadoties pēc analīžu rezultātiem, ir iespējams uzzināt, ka jūsu mazulim ir nepietiekams D vitamīna daudzums organismā.

Kāpēc ar dabiski uzņemto D vitamīnu ir par maz?

  • Nepietiekama uzturēšanās saulē, jo, atrodoties saulē, ādā izstrādājas D vitamīns.
  • Bērns uzturā nelieto pietiekami daudz produktu, kas satur D vitamīnu. 
  • Mazuļi, kas ēd produktus ar augstu D vitamīna sastāvu, piemēram, treknas zivis, olas, ar D vitamīnu bagātinātas brokastu pārslas un pilnpiena produktus, kuru sastāvā ir taukvielas, uzņem vairāk šā vitamīna nekā bērni, kas šos produktus uzturā nelieto. 
  • Bērns nelieto ieteikto uztura bagātinātāju, kura sastāvā ir D vitamīns. 

D vitamīna deficīts ir plaši izplatīts, un tas var kavēt bērna augšanu. Tāpēc regulāri nododiet analīzes un konsultējieties ar sava bērna ārstu, cik daudz D vitamīna uztura bagātinātāja formā nepieciešams lietot papildus uzturam.

 


Bērniem, kas jaunāki par trim gadiem un dienā izdzer mazāk nekā 500 ml piena vai piena maisījuma, jāuzņem aptuveni 500 IU (starptautisko vienību) D vitamīna dienā papildus.

Kā pārliecināties, ka mazulis uzņem pietiekami daudz D vitamīna?
Plānojot bērna ēdienkarti, turpmāk minētie ēdieni palīdzēs justies droši, ka mazuļa uzturs ietver D vitamīnu saturošus produktus.

Vai D vitamīns ir vissvarīgākā uzturviela?
Nē, visas uzturvielas ir vienlīdz svarīgas labai veselībai. Neliels padoms, ar ko sākt:



Citi veidi, kā iekļaut treknas zivis mazuļa uzturā
Zivju sacepums, kura sastāvā ir jebkādas treknās zivis, skumbrija uz grauzdētas maizes, laša un brokoļu sacepums, sardīnes uz grauzdētas maizes šķēles, krāsnī ceptā kartupelī pildīts tuncis, pica ar tunci vai lasi, foreles un dārzeņu sacepums, laša zivju pirkstiņi.

Ja pēc šī raksta izlasīšanas joprojām jūtat bažas par mazuļa uzņemtā D vitamīna daudzumu, sazinieties ar savu ārstu.

 

 


Raksts no žurnāla "Mammām un Tētiem. Zīdainis" rudens numura! Elektroniski lasi to sadaļā MŪSU IZDEVUMI

 




0 Pievienot komentāru

Saistītie raksti




Kategorijas