Starptautiskā skaitļošanas olimpiādē sudraba medaļu iegūst 14 gadīga rīdziniece

 10. jūnijs 2019 9:00 mammamuntetiem.lv Ziņa

Krievijā Sanktpēterburgā maijā notikušajā starptautiskā interešu izglītības centra “Menar” olimpiādē 120 dalībnieku konkurencē otro vietu rēķināšanā galvā ieguvusi interešu izglītības centra “Menar” dalībniece Karlīna Mērija Bernharde no Rīgas. 


Karlīna pāris sekundēs spēj prātā saskaitīt un atņemt divciparu skaitļus. Redzot, kā meitene skaitļo, cilvēki brīnās, jo tas izskatās neticami.


“Šogad Starptautiskā Menar olimpiāde pulcēja kopumā 300 dalībniekus. Latviju pārstāvēja 8 bērni, un esam ļoti apmierināti ar visu mūsu dalībnieku panākumiem. Īpaši lepojamies, ka Karlīnai tikai 6 mēnešu laikā izdevies sasniegt tik augstu līmeni. Katru bērnu redzam kā unikālu personību ar savām dotībām un plašu potenciālu. Mums, pieaugušajiem, ir tikai jāpalīdz bērnam attīstīt savu individualitāti un intelekta spējas. Tieši tāpēc mūsu nodarbības ir pieejamas visiem un, lai apgūtu radošo aritmētiku, jāpazīst tikai skaitļi, jo programmu visi bērni apgūt vienlaicīgi,” atzīst interešu izglītības centra “Menar” direktore Egija Vīka.

Otrās vietas ieguvēja Karlīna Mērija Bernharde norāda: “Menar“ sāku apmeklēt tikai pusgadu atpakaļ, nodarbības notika vienu reizi nedēļā, taču es ļoti daudz trenējos mājās. Man ļoti patīk mentālās aritmētikas nodarbības, jo rēķināšanā tiek iesaistītas spēlēs”.

Karlīnas skolotāja Alīna Saviča norāda: “Karlīna pāris sekundēs spēj prātā saskaitīt un atņemt divciparu skaitļus. Redzot, kā meitene skaitļo, cilvēki  brīnās, jo tas izskatās neticami. Taču, lai sasniegtu šādu līmeni ir jāiegulda liels darbs un regulāri jātrenējas.”

Menar metodes galvenais mērķis ir efektīvi attīstīt bērna intelektu. Šī metode tiek izmantota visā pasaulē. Rīgā Menar centrs atvērts 2016. gadā, un programmu var apgūt bērni vecumā no 5 līdz 14 gadiem. Apmācības procesā, saskaņā ar starptautiskās franšīzes “Menar Mental Arithmetic” programmu, bērni vispirms iemācās skaitļot, izmantojot senos skaitāmos kauliņus – abaku. Tad bērni vizualizē abaku prātā un veic aritmētiskās darbības, ar pirkstiem gaisā bīdot iztēlotos abaka kauliņus. Nodarbības laikā bērniem tiek attīstīta loģiskā un radošā domāšana, kas ikdienas situācijās noder ik uz soļa. Tāpat tiek trenēta bērna atmiņa, koncentrēšanās un vizualizācijas spējas, kas ļoti noder jebkurā mācību priekšmetā.