Liepājniece notic telefonkrāpniekiem un zaudē 1000 eiro
Tāpat, kā Valsts policija, tā arī banku darbinieki sociālajos tīklos šobrīd ļoti aktīvi informē iedzīvotājus par to, ka pēdējā laikā ir parādījušies krāpnieki, kuri uzdodas par banku darbiniekiem, kuru mērķis ir no iedzīvotājiem iegūt maksājuma kartes datus un paroles.
Viltvārži zvana laikā informē personu par it kā aizdomīgu
darījumu bankas kontā un, lai to anulētu, lūdz nosaukt kartes
numuru, PIN kodu un citu sensitīvu informāciju. Lai gan nu jau
vairāki iedzīvotāji ir informēti par šādiem krāpšanas gadījumiem un
krāpniekiem vairs nenotic, tomēr atsevišķos gadījumos krāpnieki
tiek pie kārotā – vakar kādai liepājniecei no bankas konta pazuda
1000 eiro.
Šonedēļ Valsts policijā tika saņemta informācija no trīs
liepājniecēm, kuras nonākušas saziņā ar krāpniekam. Vienā gadījumā
sieviete saņēmusi īsziņu it kā no savas bankas par to, ka viņai ir
jāapstiprina maksājums. Sieviete neapjuka un šo darbību neveica.
Tāpat kāda liepājniece informēja, ka viņa saņēmusi zvanu it kā no
bankas drošības dienesta, taču pēc sarunas sieviete sapratusi, ka
krāpnieki no viņas centās izvilināt bankas datus, izmantojot
attālinātās piekļuves aplikāciju. Arī šajā gadījumā sieviete
nenoticēja krāpniekiem un viņiem nekas neizdevās.
Valsts policija atgādina, ka bankas darbinieki nekad attālināti neprasīs veikt tādas darbības, proti, telefonsarunas laikā sniegt iepriekšminētos datus.
Taču vakar sieviete informēja policiju par to, ka viņa ir saņēmusi
telefona zvanu it kā no bankas darbinieces, kura paskaidroja, ka
sievietes bankas kontā šobrīd notiek dīvainas darbības – no
tā tiek noņemta nauda, tāpēc ir nepieciešams nekavējoties kontu
nobloķēt. Sieviete nosaukusi savus bankas datus, pēc kā
konstatējusi, ka no bankas konta ir noņemta nauda – 1000 eiro. Jau
informējām, ka krāpnieku mērķis ir iegūt citas personas piekļuves
rīkus – lietotāja vārdu, paroles, maksājumu karšu datus, SmartID
PIN kodus, lai vēlāk iegūtu piekļuvi konkrētās personas
elektroniskiem finanšu līdzekļiem un pārskaitītu tos uz ārzemju
kontiem, kurus izsekot ir ļoti grūti.
Valsts policija atgādina, ka bankas darbinieki nekad attālināti
neprasīs veikt tādas darbības, proti, telefonsarunas laikā sniegt
iepriekšminētos datus. Ja tiek saņemts aizdomīgs zvans, e-pasts vai
jebkāda cita informācija, uzreiz jāsazinās ar banku. Tāpat
gadījumos, ja tiek zvanīts ar līdzīgu pieprasījumu, par to noteikti
jāinformē policija, piefiksējot tālruņa numuru no kura saņemts
zvans.
Valsts policija aicina iedzīvotājus būt uzmanīgiem un nekādā
gadījumā neuzticēt savus personas datus citiem cilvēkiem. Visbiežāk
šādi gadījumi notiek cilvēku pārlieku lielas uzticēšanās un
neuzmanības dēļ.