Zinātnieki pacentušies: izpētīts, ka saldumi caurspīdīgos traukos veicina to apēšanu

Jauns pētījums ir atklājis, ka veids, kā prezentējam ēdienu, būtiski ietekmē našķēšanās biežumu. Izrādās, ja vēlies ierobežot našķēšanos un svara izmaiņas, gardumus vislabāk ir glabāt necaurredzamā traukā. Pētījums atklāja, ka cilvēki, kas glabā savus saldumus stikla traukā, par 46% ātrāk našķus apēd. 

FOTO: Shutterstock.com

Ja vēlies visu neapēst uzreiz, neglabā saldumus caurspīdīgos traukos.



Ēdienu redzamība nav vienīgais faktors, kas liek mūsu smadzenēm raidīt izsalkuma signālus - arī šķīvja izmērs un krāsa spēlē lielu lomu. Pētījums atklāja, ka cilvēki ēd par 22% vairāk, ja lieto lielāka izmēra šķīvjus. Ja ēdienu porciju lielums ir tava problēma, pamēģini ēst no sarkana šķīvja. Pētījums atklāja, ka cilvēki no baltiem šķīvjiem liek aptuveni par 22% lielākas porcijas.

Izrādās, ka 55% amerikāņu neuzskata, ka būtu ar liekā svara problēmām un necenšas savu svaru samazināt. Šis fakts ir interesants īpaši tādēļ, ka divas trešdaļas amerikāņu klasificējas kā cilvēki ar lieko svaru.

Šis pētījums nāca klajā tik vienu dienu pēc tam, kad Amerikā tika veikts pētījums par cilvēku aptaukošanos. Izrādās, ka 55% amerikāņu neuzskata, ka būtu ar liekā svara problēmām un necenšas savu svaru samazināt. Šis fakts ir interesants īpaši tādēļ, ka divas trešdaļas amerikāņu klasificējas kā cilvēki ar lieko svaru. ”Šie dati uzsver attieksmes svarīgumu, lai mēs varētu cīnīties ar ASV iedzīvotāju svara problēmām. Šķiet, ka cīņa pret aptaukošanos ir jāsāk ar pašiem cilvēkiem - ir jāpārliecina cilvēki ar aptaukošanos par to, ka viņiem patiešām ir svara problēmas.”, komentāru sniedz ASV pētījuma autori. Fakts, ka cilvēki ēd pārāk daudz, ja ēd no lieliem šķīvjiem, var tikt saistīts ar iepriekš radītu pētījumu. 


Šis pētījums atklāja Delbofa efekta (Delboeuf effect) klātbūtni. Delbofa efekts nozīmē optisku ilūziju, kas pirmo reizi bija dokumentēta 1865. gadā, un šī ilūzija liek mūsu smadzenēm uztvert punktu izmērus, balstoties uz riņķiem, kas ir apvilkti tam apkārt.

Reklāma
Reklāma


Tieši tādā pašā veidā mūsu smadzenes uztver porciju lielumu, balstoties uz šķīvja lielumu.

 

 

Pēc ārzemju preses materiāliem rakstu publicēšanai sagatavojusi Ita Petrika.