Ceļošana pandēmijas laikā: Ko darīt, ja pirms lidojuma pozitīvs COVID-19 tests?

“Tādi gadījumi ir atkarīgi no aviokompānijas nosacījumiem,” Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam “Revidents” skaidroja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Santa Zarāne.

FOTO: Shutterstock.com

Patērētājam pirms biļešu iegādes ir jāiepazīstas ar noteikumiem.

Raidījums kopā ar eksperti skaidro, kādi šobrīd ir šie nosacījumi un kā parūpēties par sava ceļojuma drošību.

 

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju informēšanas un komunikāciju 

daļas vadītāja Santa Zarāne raidījumam skaidroja, ka tas, kā atgūt naudu vai mainīt lidojuma laiku, gadījumā, ja pasažierim pirms plānotā ceļojuma konstatēts pozitīvs COVID-19 tests, atkarīgs no aviokompānijas nosacījumiem. 

 

“Patērētājam pirms biļešu iegādes ir jāiepazīstas ar noteikumiem. Pandēmijas sākumā tādi noteikumi varbūt nebija gluži ierasti un saprotami, varbūt pat nebija paredzēti, taču tagad tādi noteikti ir,” stāstīja Zarāne. 

 

Apskatot dažādu Latvijā populāru aviosabiedrību mājaslapā pieejamo informāciju, raidījums secināja, ka, piemēram, nacionālā lidsabiedrība “AirBaltic” lidojumu datumus piedāvā mainīt visiem iegādātajiem biļešu veidiem. Tiesa, izvēloties dažus no tiem, par šo pakalpojumu būs jāpiemaksā vidēji 50 eiro.

 

Īrijas zemo cenu aviokompānija “Ryanair” atsevišķiem biļešu veidiem īpašas iespējas lidojumus mainīt vai atcelt nepiedāvā, taču klientus aicina iegādāties apdrošināšanu, lai būtu iespēja mainīt vai atcelt lidojumu. 

Reklāma
Reklāma

 

Savukārt, cita zemo cenu aviokompānija “WizzAir” ir ieviesusi pakalpojumu, kuru var iegādāties papildus plānotajām aviobiļetēm. Tā cena, atkarībā no ceļojuma laika un bagāžas apmēriem, svārstās no nepilniem 9 līdz pat 120 eiro un, to iegādājoties, lidojumus var mainīt un atcelt bez papildus maksas.

 

Tikmēr Vācijas nacionālā aviokompānija “Lufthansa” savā mājaslapā norāda, ka pandēmijas ietvaros lidojumu atcelšanu vai pārcelšanu padarījuši elastīgāku un katru jautājumu turpmāk jārisina atsevišķi, sazinoties ar klientu apkalpošanas centru lidsabiedrības mājaslapā vai zvanot uz norādīto tālruņa numuru. Šajā gadījumā vienīgi jāielāgo, ka “lidojumu atcelšanas un pārcelšanas elastība” neattiecas uz lidojumiem, kas iegādāti ekonomiskajā klasē (“Economy LIGHT” un “European Business Saver”).

 

Taču papildus šādiem lidsabiedrību piedāvājumiem, protams, vēl ir iespēja ceļojumu apdrošināt. Tā, atkarībā no pakalpojuma sniedzēja, garantē drošību ceļojuma izmaiņu gadījumā un apdrošina gan dzīvību, gan bagāžu.

 

Cena par šādu pakalpojumu, piemēram, vienam pieaugušajam uz 11 dienām var svārstīties no nepilniem 6 eiro ceļojumiem Eiropā, līdz pat 125 eiro ceļojumiem visā pasaulē.

 

PTAC pārstāve raidījumam stāstīja, ka šāda veida apdrošināšanas varētu būt vienīgais veids, kā sevi pasargāt no dažādiem pārpratumiem vai negadījumiem, dodoties ceļā: “Šajā gadījumā tad tas arī iet pie tā, ka patērētājs, pirms iegādājas aviobiļetes, iepazīstās ar nosacījumiem un tad izvēlas sev izdevīgāko piedāvājumu.”

Saistītie raksti