Dzīves realitāte – jo labāki privātie kontakti, jo lielākas iespējas tikt pie jauna darba
FOTO: Shutterstock.com
Labi privātie kontakti – lielāka iespēja atrast jaunu darbu
Pētījums, ko pēc Workis pasūtījuma veikusi pētniecības aģentūra Dentsu, atklāj, ka tieši personīgie kontakti un ieteikumi joprojām ir visefektīvākais veids, kā kandidāti atrod darbu zilo apkaklīšu profesijās, pārspējot jebkuru tiešsaistes portālu. Darba sludinājumu vietnes un sociālie tīkli ir noderīgi rīki, taču tie nespēj aizstāt uzticību, kas rodas no sarunām un pieredzes apmaiņas.
Drauga vai kolēģa ieteikumam ir cita vērtība
"Drauga vai kolēģa ieteikumam ir pavisam cita vērtība, tas rada uzticamību, ko nevar panākt ar reklāmu," stāsta Baiba Rozentāle, pagaidu darba platformas "Workis" klientu apkalpošanas vadītāja. "Cilvēki tic tiem, ko pazīst. Kad darba vietu iesaka kāds zināms, tā šķiet daudz tuvāka un īstāka."
Pētījums rāda, ka ieteikumi un personīgie kontakti būtiski pārspēj digitālos kanālus, kad runa ir par darba atrašanu zilo apkaklīšu profesijās. Tas nozīmē, ka, lai arī darba devēji daudz iegulda redzamībā tiešsaistē, efektīvākās darbinieku piesaistes stratēģijas bieži sākas daudz tuvāk - ar pašiem darbiniekiem, viņu paziņām un vietējām kopienām.
Lai šī pieeja patiešām darbotos, būtiska ir jēgpilna darba kultūra. Cilvēki iesaka savu darba vietu tikai tad, ja paši tajā jūtas labi. Ja darbinieki jūtas novērtēti, atbalstīti un lepni par savu uzņēmumu, šī pozitīvā sajūta dabiski izplatās arī ārpus tā. Kultūra, kas balstīta cieņā, taisnīgumā un atklātā komunikācijā, veido pamatu patiesai darbinieku iesaistei. Bez šādas kultūras ieteikumu programmas vai reklāmas kampaņas paliek tikai ārējs ietērps. Galu galā, neviens neiesaka vietu, kurā pats nevēlētos strādāt.
Tajā pašā laikā digitālajiem kanāliem joprojām ir nozīme. Tie bieži ir pirmais solis, kur cilvēki sāk meklēt darbu, taču galīgo lēmumu viņi pieņem, balstoties uz cilvēcīgiem faktoriem - ko dzird, kam uzticas un kādu iespaidu rada darba devējs. Tieši šī redzamības un autentiskuma kombinācija ir mūsdienu atlases panākumu atslēga.
Lai piesaistītu talantīgus cilvēkus – nepietiek tikai ar mārketingu
Tāpēc arvien vairāk darba devēju pārskata savu pieeju. Kopienu iesaiste, darbinieku ieteikumi un darba devēja reputācija vairs nav tikai "patīkami bonusi", tie ir būtiski elementi spēcīgā darbinieku piesaistes stratēģijā. Lai veiksmīgi piesaistītu cilvēkus, nepietiek tikai ar mārketingu, ir jāveido ikdienas darba pieredze, par kuru darbinieki paši vēlas stāstīt citiem.
Kad uzņēmumā valda uzticēšanās, atklāta komunikācija un solījumi tiek pildīti, darbinieki dabiski kļūst par sava uzņēmuma vēstnešiem. Pietiek ar sarunu ar draugu, ierakstu sociālajos tīklos vai vienu ieteikumu, kas bieži ir daudz iedarbīgāk nekā dārga reklāma.
"Apmierināti darbinieki ir uzņēmuma spēcīgākais mārketinga rīks," piebilst Baiba Rozentāle. "Viņu stāsti un patiesais entuziasms sasniedz cilvēkus, kurus reklāmas bieži pat neaizsniedz."
Darba meklēšana joprojām ir cilvēku process. Digitālie rīki turpina attīstīties, taču tie darbojas vislabāk tad, ja tos papildina uzņēmuma kultūra, uzticība un cilvēcīga saikne. Veiksmīga atlase nav tikai vakances aizpildīšana - tā ir attiecību, uzticības un kopības sajūtas veidošana, ar kuru cilvēki lepojas un vēlas dalīties.