Anda Čakša: Matemātikas eksāmena sliktie rezultāti norāda uz problēmām izglītības kvalitātē

Pamatskolēnu sniegums matemātikas centralizētajā eksāmenā skaidri norāda uz problēmām ar izglītības kvalitāti, vērtē izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša
9. klases matemātikas rezultāti atspoguļo ne tikai zināšanas par pēdējo gadu mācību vielu, bet arī pamata lietas, kas iemācītas bērnam.

FOTO: Shutterstock.com

9. klases matemātikas rezultāti atspoguļo ne tikai zināšanas par pēdējo gadu mācību vielu, bet arī pamata lietas, kas iemācītas bērnam.

Šis ir pirmais gads, kad 9. klašu absolventi kārtoja centralizētos eksāmenus. Lai nokārtotu centralizēto eksāmenu, skolēnam vajadzēja iegūt vismaz 10%.

Visvairāk skolēnu – 826 – nenokārtoja centralizēto eksāmenu matemātikā, bet 1920 šajā eksāmenā ieguva vērtējumu 10–19%. Pietiekamā līmenī eksāmenu matemātikā kopumā nokārtoja 17 274 skolēni.

Runājot par iespējamiem iemesliem zemajā sniegumā, Čakša minēja to, ka bērniem trūkst izpratnes pat par pamata lietām, kā arī pasliktinājusies lasītprasme. 

"Bez lasītprasmes nevar izprast uzdevumus un iemācīties matemātiku," uzsvēra ministre.

Reklāma
Reklāma

Viņa norādīja, ka ir jāpārvērtē tas, kā bērniem tiek pasniegts matemātikas saturs. Pēc 12. klašu rezultātiem Izglītības un zinātnes ministrija spriedīs, kas būtu jādara, lai uzlabotu situāciju – attiecībā uz saturu, pedagogu kvalifikāciju, mācību stundu organizēšanu u.c. Tāpat būtu jādomā par atbalsta iespējām skolēniem, tai skaitā tiem, kuri mācībās uzrāda izcilus sasniegumus, atzīmēja Čakša.

Iecerēts, ka diskusijas varētu noritēt līdz septembrim. Vienlaikus ministre uzsvēra, ka daudzas pārmaiņas nenotiks uzreiz, jo "visas pārmaiņas izglītībā notiek ar lielu nobīdi". 

Noslēdzoties 2024./2025.mācību gadam skolēnam eksāmenā vajadzēs iegūt vismaz 20%, lai tas būtu nokārtots.

Saistītie raksti