Turpmāk "Iespējamās misijas" absolventi saņems skolotāja kvalifikāciju
Turpmāk Iespējamās misijas dalībnieki, pabeidzot programmu, automātiski saņems tiesības turpināt darbu skolā, iegūstot arī skolotāja kvalifikāciju, ziņo projekta "Iespējamā misija" komanda.
Līdz šim, lai turpinātu darbu skolā pēc diviem intensīviem
mācību gadiem, "Iespējamās misijas" absolventiem bija nepieciešams
iegūt arī formālu skolotāja kvalifikāciju, lai gan vismaz 650
akadēmiskās stundas veltītas, lai apgūtu mācīšanas un vadības
prasmes, un iegūta pedagoģiskā prakse vismaz 1000 akadēmisko stundu
apjomā.
Līdz šim gandrīz puse absolventu ir veltījuši laiku un resursus,
lai šo formalitāti nokārtotu un turpinātu darbu skolā. Iespējamās
misijas direktors Mārtiņš Kālis norāda: “Iespējamās misijas
Līderības attīstības programmas formalizēšana ir Iespējamās misijas
plašāka novērtēšana. Programmas dalībniekiem un absolventiem tas
rada sajūtu, ka ieguldītais darbs tiek novērtēts arī valstiskā
līmenī. Ceru, ka tas motivēs vēl vairāk augstskolu absolventus kļūt
par programmas dalībniekiem, lai apgūtu mācīšanās, mācīšanas un
vadības prasmes, saņemtu profesionālu atbalstu un iedvesmotu bērnus
mācīties!”
Vēl līdz 3. martam turpinās pieteikšanās Iespējamai misijai, kur aicināti tiek dažādu specialitāšu zinoši un mērķtiecīgi pēdējā kursa studenti, augstskolu absolventi un jaunie profesionāļi, kuri vēlas kļūt par iedvesmojošiem skolotājiem
"Ziņu par Iespējamās misijas Līderības attīstības programmas
formalizēšanu uzņēmu ar neslēptu prieku,” atzīst Valdis Zuters,
Iespējamās misijas skolotājs Tukuma Raiņa ģimnāzijā. “Tuvākos gadus
es noteikti plānoju palikt skolā. Tā kā mērķi saistībā ar fizikas
mācīšanu skolā un vispār fizikas izglītību Latvijā man ir ļoti
augsti, tad mani iepriecina, ka laiks, ko citādi būtu jāvelta
skolotāja formālās izglītības iegūšanai, es varēšu uzreiz veltīt šo
mērķu aktīvai īstenošanai.”
Izglītības un zinātnes ministrijas lēmums par Iespējamās misijas
Līderības attīstības programmas saskaņošanu pieņemts š.g. 13.
februārī, balstoties uz grozījumiem Ministru kabineta 2014. gada
28. oktobra noteikumos Nr. 662. Noteikumu projekta anotācijā īpaši
izcelta Iespējamās misijas loma: “MK noteikumos, pamatojoties uz
nodibinājuma “Iespējamā misija” līdzšinējo kvalitatīvo un
produktīvo darbību, īstenojot izglītības programmu pedagoģijā
(t.sk. līderība, pārmaiņu un izglītības vadība), piesaistot
izglītības sistēmai konkursa kārtībā izvēlētus motivētus, mācību
priekšmetam atbilstošā nozarē izglītotus speciālistus, kuri
līdztekus šīs programmas apguvei divu gadu laikā strādā
izglītības iestādē, t.i. ir ar pedagoģiskā darba praksi ne mazāk kā
18 mēneši un ne mazāk kā 16 mācību stundas nedēļā, ir iekļauts 6.
punkts par iespēju šīs izglītības programmas absolventiem, iegūt
tiesības strādāt par pedagogu.”
Vēl līdz 3. martam turpinās pieteikšanās Iespējamai misijai, kur
aicināti tiek dažādu specialitāšu zinoši un mērķtiecīgi pēdējā
kursa studenti, augstskolu absolventi un jaunie profesionāļi, kuri
vēlas kļūt par iedvesmojošiem skolotājiem un nākotnes līderiem,
ietekmēt sabiedrības nākotni un vienlaikus sekmēt personīgās
karjeras izaugsmi. Iespējamās misijas Līderības attīstības
programma attīsta mācīšanas un vadības prasmes, kā arī piešķir
mācību stipendiju un individualizētu atbalstu. Vairāk par
pieteikšanos šeit.
Iespējamā misija ir 2008. gadā izveidota izglītības programma, kas
pastāv, lai nostiprinātu izglītību kā vērtību Latvijā. Programmas
mērķis ir nodrošināt, lai katrs bērns Latvijā saņem kvalitatīvu
izglītību, kas attīsta viņa spējas, kā arī motivāciju un prasmes
mācīties mūža garumā, jo Latvijas sekmīgas attīstības pamats ir
gudri, radoši un prasmīgi cilvēki.