Ar šokolādi pret vēzi

Dažādi pētījumi apgalvo, ka tumšajā šokolādē esošie antioksidanti palīdz organisma veselajām šūnām uzveikt vēža šūnas. Par to vēl zinātnieki strīdas, bet neapgāžams ir fakts, ka cīnīties pret vēzi vai, pareizāk sakot, ar vēža izraisītajām sekām iespējams, oktobrī nopērkot jebkuru "Geisha" produktu. 

FOTO: Mammamuntetiem.lv

 

Jau trešo gadu "Fazer" Latvijā iesaistās Krūts veselības mēnesī un ziedo 1 santīmu no katras pārdotās "Geisha" šokolādes tāfelītes vai konfekšu kastes onkoloģisko pacientu atbalsta biedrībai "Dzīvības koks". Par saziedoto naudu plānots sniegt rehabilitācijas pakalpojumus krūts vēža pacientiem Latvijā. Jā, pacientiem, jo arī vīrieši no šīs slimības nav pasargāti. Tomēr vissmagāk šis audzējs uzbrūk tieši daiļā dzimuma pārstāvēm- krūts vēzis ir izplatītākā onkoloģiskā slimība tieši sievietēm. 

Par saziedoto naudu plānots sniegt rehabilitācijas pakalpojumus krūts vēža pacientiem Latvijā. Jā, pacientiem, jo arī vīrieši no šīs slimības nav pasargāti.

Oktobris ir Krūts veselības jeb Rozā lentītes mēnesis ar mērķi iedrošināt sievietes aktīvāk rūpēties par savu veselību. Katru gadu Latvijā šī diagnoze tiek noteikta apmēram 1000 pacientēm. Konstatējot izmaiņas krūtī- cietus veidojumus vai bumbuļus, nekavējoties jādodas pie ārsta, jo, ja vēzis tiek diagnosticēts savlaicīgi, pastāv 90% iespēja izārstēties. Ja vēzis atklāts 3. vai 4. stadijā, tas ārstējams tikai 45% gadījumu. Tāpēc ir svarīgi sievietes informēt par krūts vēzi, aicināt viņas savlaicīgi doties pie ārsta un nodrošināt ārstēšanās procesu.

 

Kad sieviete uzzina par ļaundabīgu audzēju krūtī, vienā mirklī viņas pasaule sagriežas ar "kājām gaisā". Arī pēc tam, kad vēzi ir izdevies uzveikt, joprojām ir nepieciešams ne tikai dzīvesbiedra un ģimenes atbalsts, bet arī profesionāļu padoms. Latvijā šobrīd valsts nepiedāvā nekādus rehabilitācijas pakalpojumus cilvēkiem pēc onkoloģisko slimību pārciešanas. 

 

 

Pētījumi liecina, ka 30-50 % cilvēku nespēj pieņemt un sadzīvot ar domu, ka pārdzīvots vēzis. Tas veicina depresiju un nespēju atgriezties pilnvērtīgā sociālajā un ekonomiskajā dzīvē. Tāpēc ir svarīgs psihosociālais atbalsts, psihosociālā rehabilitācija. Līdz šim ar "Fazer" un citu ziedotāju atbalstu onkoloģisko pacientu atbalsta biedrība "Dzīvības koks" ir organizējusi rehabilitācijas nometnes, kuru laikā lekcijās, grupu nodarbībās un individuālajās nodarbībās ikvienam vēža pacientam ir bijusi iespēja saņemt atbildes uz svarīgāko jautājumu – kā dzīvot tālāk? 

 

Reklāma
Reklāma

Oktobrī uzsāktā "Geisha" akcija ir pirmais solis, lai "Dzīvības koks" varētu izveidot psihosociālās rehabilitācijas centru Dignājas muižā, kur rehabilitācijas programmas onkoloģiskajiem pacientiem un viņu tuviniekiem notiktu regulāri un būtu plašāk pieejamas nekā nometnēs. Jēkabpils novada dome ir nodevusi Dzīvības koka rīcībā šo seno un skaisto ēku Daugavas krastos, bet vēl būs nepieciešami lieli finansu līdzekļi, lai Dignājas muiža kļūtu par spēka avotu- vietu, kurā enerģiju, idejas un palīdzību varētu saņemt cilvēki ne tikai no Latvijas, bet arī no citām Eiropas valstīm. Vairāk lasiet www.spekaavots.lv.

FOTO: Dignājas muiža.

 

"Fazer Geisha" kampaņa notiks visu oktobri, ko daudzās pasaules valstīs jau tradicionāli dēvē par Rozā lentītes mēnesi. Rozā lentītes simbolam ir iesaistoša loma. Katru gadu arvien vairāk cilvēku un organizāciju iesaistās un atbalsta cīņu pret krūts vēzi. Mēneša simbols ir rozā lentīte, ko 1991. gadā radīja Krūts vēža izpētes fonda dibinātāja Evelīna H. Laudere. Oktobrī visā pasaulē tiek tirgotas "rozā lentītes" preces – gan ekskluzīva kosmētika, gan pārtika un saimniecības preces. Latvijā par šādu preci ir kļuvusi šokolāde "Geisha" – gan jau iemīļotā šokolāde tradicionālajā rozā iesaiņojumā, gan jaunā tumšā šokolāde "Geisha Dark".

"Geisha" zīmolu 1962. gadā radīja Peters Fazers (Peter Fazer), un šogad "Geisha" svin savu piecdesmito jubileju. Geisha ir visatpazīstamākais Fazer zīmols, kas tiek pārdots jau 30 pasaules valstīs. "Geisha" ir garšas baudījums ne tikai sievietēm  40 % šokolādes cienītāju ir vīrieši. Latvijā "Fazer Geisha" sociālā kampaņa cīņā ar krūts vēzi notiek jau trešo gadu, savukārt Somijā  piekto, Igaunijā, Lietuvā un Zviedrijā – ceturto gadu pēc kārtas. Pagājušogad cīņai ar krūts vēzi Fazer kopumā ziedoja vairāk nekā 130 000 eiro.

 

Plašāk lasi www.fazer.lv