15 vērtīgi padomi, kā apmānīt apetīti

Nomainot ziemas mēteli uz pavasarīgu un pieguļošu kleitu, pat daži liekie kilogrami nodevīgi izpiežas. Apetītes ierobežošana palīdzēs vieglāk no tiem atbrīvoties. 

FOTO: Shutterstock.com

Tikai 10-15 minūtes pēc ēšanas iestājas sāta sajūta. Sagaidi to, nepārēdoties.

 

  • Ēd, tikai sēžot. Ieturoties, stāvot kājās un steigā vai arī skrienot pa ielu, tiek apēsts vairāk.
  • Nekad neēd papildus porciju, pat tad, ja ēdiens ir sevišķi garšīgs. Izbaudi un priecājies par to, kas jau uzlikts uz šķīvja.
     
  • Ej iepirkties paēdusi, tad ir vieglāk nenopirkt kaut ko garšīgu.
     
  • Dodies pastaigā viena vai ar suni tikai pēc brokastīm (nevis pirms), tā sadedzināsi vairāk kaloriju nekā tukšā dūšā.
     
  • Otrajās brokastīs vai launagā ēd tikai mazliet. Labāk ēst kaut ko iepriekš sagatavotu, nevis to, kas pagadās pa rokai.
     
  • Ēšanas laikā neskaties televizoru, nelasi grāmatu vai avīzi, koncentrējies tikai uz ēšanu, izgaršo katru kumosu. Skatoties seriālu, apēdīsi trīsreiz vairāk.
     
  • Pēc katra apēstā kumosiņa noliec uz brīdi malā dakšiņu un nazi. Šī atkāpe no ritma mazina apetīti.
     
  • Gatavo tik daudz, cik paredzēts vienai ēdienreizei. Ja laika ekonomijas nolūkos gatavo arī nākamajām ēdienreizēm, cel galdā tikai tik daudz, cik plāno apēst. Pārējo uz karstām pēdām – ledusskapī!
     
  • Neēd vienā ēdienreizē vairāk par diviem ēdieniem: gaļas šķēli ar dārzeņiem un augļus un gabaliņu siera. Vairākkārtēja ēdiena maiņa, pat tad, ja tie tiek ēsti nelielās porcijās, rosina apetīti. Tieši šī iemesla dēļ veikalos tiek pārdotas asās garšvielas.
     
  • Ja ir iespēja, pusdienas un vakariņas dali divās ēdienreizēs. Piemēram, gaļu ar dārzeņiem, rīsiem vai makaroniem un zaļajiem salātiem apēd uzreiz, pārējo – augļus, gabaliņu siera – pēc divām stundām. Beidz ēst uzreiz, līdzko sāk šķist, ka vēders ir nomierinājies.
     
  • Padēsi pie galda pēc maltītes vēl 15 minūtes. Tā tu dosi sev sajust sāta sajūtas iestāšanos. Ēdot steigā, nebūs nekāda efekta, tāpēc pavisam drīz atkal gribēsi ēst.
     
  • Ja sanācis vakar daudz ēst, piemēram, esi bijusi viesībās, šodien pacenties sevi ierobežot. Ēd dārzeņu zupu gandrīz bez sāls, melnās tējas vietā dzer zāļu tēju, ēd liesu biezpienu. Lai vieglāk pārciestu šo gastronomisko grēku nožēlošanu, sadali pieticīgās porcijas vairākās daļās, lai daudzuma ziņā to būtu pēc iespējas vairāk, bet kaloriju ziņā – pēc iespējas mazāk. Varbūt grēku nožēlošanu vari turpināt arī nākamajā dienā?
     
  • Dzerot augļu sulu, noteikti sajauc to uz pusi ar ūdeni. Tas ļaus aizpildīt vēderu, nomāks izsalkuma sajūtu un samainās uzņemto kaloriju daudzumu.
     
  • Labāk ēd augļus veselus, nevis spied sulā. Organismam nepieciešamas šķiedrvielas, turklāt no augļu šķiedrvielām nepieņemas svarā.

 

 

Žurnāls "100 Labi padomi" 

Reklāma
Reklāma