Vai pastāv atteikuma tiesības, ja preci iegādājas internetveikalā, bet saņem klātienē?

FOTO: Shutterstock.com
Noteikumi par distances līgumiem, t. sk. atteikšanās tiesības, ir piemērojami, ja darījums atbilst konkrētām pazīmēm.
Distances līgums ir vienošanās par preces iegādi vai pakalpojuma sniegšanu, kas noslēgta neklātienes apstākļos, izmantojot distances saziņas līdzekļus (skat. Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 10. pantu).
Noteikumi par distances līgumiem, t. sk. atteikšanās tiesības, ir piemērojami, ja darījums atbilst šādām pazīmēm:
- līgums ir noslēgts starp patērētāju un tirgotāju (pārdevēju, pakalpojuma sniedzēju);
- vienošanās notikusi, patērētājam un tirgotājam fiziski klāt neesot;
- līgums noslēgts, izmantojot veidu (sistēmu), ko tirgotājs parasti izmanto līgumu slēgšanai, piemēram, tirgotāja internetveikals, līgumu slēgšana pa tālruni vai elektronisko pastu uzskatāma par tirgotāja organizētu sistēmu, ja tirgotājs tādā veidā parasti veic līgumu slēgšanu;
- līgums noslēgts, izmantojot tikai distances saziņas līdzekļus, piemēram, interneta vietni, mobilo lietotni, elektronisko pastu, tālruni, TV veikalu, katalogu u. tml.
Tātad nozīme ir nevis preces piegādes veidam, bet iegādei neklātienes apstākļos.
Tādējādi, ja līgums tika noslēgts, pusēm klāt neesot, proti, izmantojot internetveikalu, šāds līgums atbilst distances līguma pazīmēm un pastāv atteikuma tiesības.
Attiecīgajā situācijā nav nozīmes, kādā veidā notiek samaksa un preces saņemšana (līguma izpilde).
Neskaidrību gadījumā iespējams konsultēties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
Informācija par atteikuma tiesību izmantošanas kārtību pieejama ŠEIT.
Avots: LVportals.lv, Santa Blumberga-Švēde