Datorspēļu jēgpilna izmantošana bērnu mācību procesā

Mūsu laikmeta bērni jau kopš mazotnes pazīst tehnoloģijas. Nav noslēpums, ka tehniskās ierīces mums ģimenē kalpo ne tikai kā saziņas veids, bet nereti arī kā “aukle”, kad nepieciešams novirzīt bērnu uzmanību vai kā bērnu izklaides resurss. Protams, vecāku sapnis ir, lai bērni pavadītu pēc iespējas mazāk laika, spēlējot spēles viedierīcēs, kas, protams, nesakrīt ar mūsu bērnu ekspektācijām – tāpēc mācēt balansēt starp šīm vēlmēm ir liels izaicinājums gan vecākiem, gan bērniem.
Jāatceras, ka viedierīces ir neatņemama sastāvdaļa bērna mācību procesā.

FOTO: Publicitātes foto

Jāatceras, ka viedierīces ir neatņemama sastāvdaļa bērna mācību procesā.

Tomēr nevajag aizmirst, ka viedierīces ir arī neatņemama sastāvdaļa bērna mācību procesā, tāpēc neizbēgami mēs tehnoloģijas nevaram izskaust no mūsu un mūsu bērnu ikdienas. 
 

Kāds tad ir risinājums? To jautājam “Starptautiskās Inovāciju skolas” vadītājam Ģirtam Čamanim: “Bērnu un jauniešu apmācībā  mums ir izdevies ieviest un ikdienā veiksmīgi izmantot inovatīvu pieeju - spēļošanas metodi, kas jau 7 gadus ir sevi efektīvi pierādījusi kā jēgpilnu apmācību. Spēļošana nozīmē indivīda apmācību ar spēles palīdzību un, pierādīts, ka bērnu apmācībā visefektīvākās ir tieši videospēles. Spēlēties ir cilvēka dabā neatkarīgi no vecuma, patiesībā caur spēli mēs jau no agra vecuma izzinām pasauli un mācāmies, tad kāpēc gan to neturpināt izmantojot vecumam atbilstošus rīkus tādus kā: LEGO klucīšus, “Minecraft “un “Roblox” videospēļu platformas.”

 


 

Bet kā tas realizējas dzīvē? “Atslēgvārds šeit ir profesionāli vadīta spēļošana – un to dara mūsu pedagogi, ar kuriem mums ir ļoti paveicies. Sarēķinot vecuma starpību starp pedagogu un bērnu tā ir apmēram 10 gadi, tātad praktiski viena paaudze ar līdzīgām interesēm un vērtībām,” ir pārliecināts Ģirts.

 

“Starptautiskās Inovāciju skolas” apmācību programmu sarakstā ir nodarbības gan pirmskolas vecuma bērniem (izmantojot LEGO Duplo klučus, LEGO Education komplektus un planšetes), gan skolas vecuma bērniem (izmantojot “Minecraft” spēli sākumskolas skolēniem un “Roblox” spēli pamatskolas skolēniem).

 

 

Vecāki, kuru bērni apmeklē nodarbības, atzīst: “Vismaz zinu, ka vienu stundu nedēļā mans bērns, spēlējot datorspēli, pavada jēgpilni un kaut ko arī iemācās. Turklāt bērns uz nodarbībām dodas ar neviltotu prieku!” 

Reklāma
Reklāma

 

Tāds ir arī mūsu “Starptautiskās Inovāciju skolas” mērķis – iemācīt bērniem un jauniešiem spēlēt spēles jēgpilni, ar pievienoto vērtību.

 

Mūsdienu pasaule ir dinamiska un jau no skolas vecuma ir jābūt gatavam pārmaiņām. Mūsu piedāvātās programmas piedāvā bērniem attīstīt matemātisko domāšanu, telpisko uztveri, sadarboties vienam ar otru, kā arī dod citas vērtīgas prasmes, kas nepieciešamas nākotnes izaugsmei.
 

“Mūsuprāt, svarīgi ir tas, ka nodarbības notiek gan klātienē, gan tiešsaistē – tā mēs piedāvājam iegūt nākotnes zināšanas pēc iespējas vairāk bērniem gan Latvijā, gan citās valstīs,” uzsver “Starptautiskās Inovāciju skolas” dibinātājs Ģirts Čamanis.

 

  • Programmu “Mazais Tehnoprātnieks” (3–4 gadus veciem bērniem) piedāvājam klātienē bērnudārzos, bet programma “Tehnoprātnieks” (5–7 gadus veciem bērniem) ir pieejama arī Daugavas stadionā. 
  • Sākumskolas skolēniem (1.–3. klase) skolās, Daugavas stadionā un tiešsaistē piedāvājam nodarbības “Tehnoprātnieks Minecraft pasaulē”. Nodarbībās bērni katru nedēļu dodas aizraujošās misijās, kuru laikā veic pedagoga uzdotos uzdevumus un paši sasniedz nospraustos mērķus. Pēc veiktās misijas ir iegūtas gan jaunas zināšanas (kā, piemēram, apgūta Saules sistēma, vēsture, daba, veselīgs uzturs), gan piepildīta vēlme spēlēt savu iemīļoto“Minecraft” spēli. Programma ir veidota vairākos semestros tā, lai bērni turpinātu izglītoties, pildīt jaunas misijas un gūt jaunas zināšanas katru gadu un šis process nebūtu garlaicīgs! 
  • Pamatskolas skolēniem(4.–8. klase) piedāvājam jau ko sarežģītāku – veidot pašam savu datorspēli un kļūt par “Roblox datorspēļu inženieri”. Iemīļotajā “Roblox” spēlē bērni rada savus tēlus, fantāziju pasaules un veido savus noteikumus, – tā kļūstot par spēles galveno varoni. Iespējams, ka šādi palīdzēsim kādam nākotnē tapt par programmēšanas guru! Nodarbībās, kas notiek vairākus semestrus, tiek attīstītas jaunas skolēna prasmes un iemaņas.
  • Bet, ja jaunietis aizraujas ar dizainu un viņam interesē digitālie projekti, tad viņam būs piemērota programma “3D dizains”. Programma ilgst semestri un tā ir piemērota 12–17 gadus veciem, radošiem jauniešiem. Četros mēnešos viņi apgūst digitālu projektu radīšanu 3D programmā “Blender”.
     

Starptautiskā Inovāciju skola – izzinām pasauli kopā, izmantojot mūsdienu tehnoloģijas! www.inovacijuskola.lv 

Saistītie raksti