Savs bizness? Tagad ir īstais laiks... 7

 27. jūnijs 2009 13:00 Emuāri

Nesen viena paziņa, kas izgājusi masāžas kursus un saņēmusi sertifikātu, kas ļauj uzsākt privātpraksi, man prasīja izlīdzēt ar padomu kā uzsākt biznesu, jeb citiem vārdiem – kā tikt pie klientiem.



Foto: A.Kalniņš


Sākšu ar nelielu atkāpi. Meitene, par kuru es stāstu, strādāja veikalā par pārdevēju vai krogā par oficianti. Tas nav būtiski. Viņa zaudēja darbu. Parasta situācija šodien Latvijā. Ko šādās situācijās dara ierindas latvietis? Sēž Internetā, lamā valdību un gaužas par grūto dzīvi. Ko darīja meitene? Iestājās kursos, pabeidza un tagad rosās savā mazajā biznesiņā. Saprotams, ka konkurence šajā jomā nav no mazajām – ārstnieciskās, austrumu, ūdens un pat erotiskās masāžas piedāvā ik uz stūra. Tātad, pirmkārt, bija jāatrod niša, kurā darboties. Jāsaprot, kas ir tieši viņas klients. Tā kā naudas sava salona atklāšanai viņai nebija, savukārt erotiskā masāža nevilināja, atlika mājas vizītes pie sievietēm. Mazāka iespēja nokļūt divdomīgās un pat bīstamās situācijās.

Saprotams, ka, pirmkārt, domāju par to, kā sasniegt vēlamo efektu ar tiem ieročiem, ko pats piedāvāju. Tātad, kādas ir iespējas atrast klientus draugiem.lv vidē? Lai gan tas mazliet izskatās pēc reklāmas, manuprāt, ar mūsu piedāvātajām iespējām pilnīgi pietiek. Tā kā meitene šobrīd strādā vaiga sviedros un ir aizmirsusi niecīgo pārdevējas algu un to, ka valstī ir krīze, atļaušos pāris padomus ieteikt arī jums. Tikai atcerieties, ka ir nepieciešama drosme un uzņēmība, bez tām visiem padomiem nav nekādas vērtības. Ejam pa soļiem.
 
Nebaidies riskēt un uzsākt savu biznesiņu. Šis ir laiks, kad jāsāk jaunas lietas.

1)    Profila izveidošana.
Tas ir pirmais svarīgais solis. Nav runa par kaut kāda jauna profila veidošanu, bet gan par sava atbilstošu pārveidi. Profila informācijā vari norādīt visu, kas attiecas uz lietu. Ieliec albumā bildes, kurās Tu veic masāžu, piemēram, draudzenei. Tikai vēlams, lai tās būtu kvalitatīvas, gaišas, nebūtu piedauzīgas un patiešām būtu tavējās. Tie nav sīkumi, jo bieži vien izvēli nosaka detaļas. Ja bildes būs veidotas ar mobilo telefonu istabā, kura piemētāta ar netīro veļu, tas radīs nepareizu priekšstatu un atgrūdīs potenciālos klientus. Izmanto dienasgrāmatu, lai ievietotu paplašinātu informāciju par piedāvātajiem pakalpojumiem. Arī dienasgrāmatu vari papildināt ar ilustrācijām.

2)    Draugu informēšana.
Pirmos klientus Tu visticamāk, vari atrast savu draugu vidū. Draugi neapvainosies, ja korektā formā viņiem pastāstīsi, ka esi uzsākusi biznesu, ka meklē klientus u.t.t.

3)    ZIP.lv sludinājums
Sludinājumu ievietošana ir bez maksas, tos var labot, mainīt, papildināt u.t.t. līdz ar to tā ir lieliska iespēja izmēģināt dažādus risinājumus, kas piesaista potenciālos klientus. Pamaini tekstus, bildes, akcentus... Atceries, ka informācija nedrīkst būt nepatiesa, pēc tam nāksies taisnoties un visticamāk arī zaudēt it kā piesaistītos klientus. Labāk ir piesaistīt mazāku uzmanību, bet zināt, ka tie, kas interesējas patiešām ir tavi potenciālie klienti. Vari noziedot 49 santīmus un izcelt savu sludinājumu. Ja šī nauda palīdzēs piesaistīt vismaz vienu klientu, tā būs atpelnīta.
 
Ja tava biznesa mērķauditorija ir mammas un tēti un, ja godīgi, tad grūti iedomāties, kam gan mēs neesam mērķauditorija, šīm ir ideāla vieta reklāmai.

4)    Mini reklāmas

Mini reklāmas, protams, ir visspēcīgākais mazā uzņēmēja ierocis. Mazajam/vidējam biznesam nav neviena reklāmas veida, kas ar to varētu būt salīdzināms gan cenas, gan arī efektivitātes ziņā. Tu var izvēlēties draugiem.lv mini reklāmu vai arī ievietot to šeit – mammam.lv/tetiem.lv. Katram no šiem piedāvājumiem ir savi plusi. Draugiem.lv reklāmu var ielikt sākot no Ls 5 un saņemt 100 garantētus unikālos klikšķus. Tas nozīmē, ka reklāma portālā atrodas tieši tik ilgi, kamēr 100 dažādi cilvēku uz tās nospiež. Tu vari izvēlēties vecumu, dzimumu un dzīvesvietu draugiem.lv lietotājiem, kam šo reklāmu rādīt. Pareizi noformulējot reklāmas tekstu Tu vari izvairīties no nejaušajiem klikšķinātājiem. Atšķirībā no baneru reklāmas, kuras mērķis ir piesaistīt iespējami lielu auditoriju, šajā gadījumā ir svarīgi, lai klikšķina tikai tie, kam patiešām šis piedāvājums ir svarīgs. Tātad, informācijai jābūt precīzai. Saite no reklāmiņas var aizvest uz jau izveidoto zip.lv sludinājumu, kurā ir bildes, paplašināta informācija un pat video.

Mammām.lv/tētiem.lv mini reklāmas var izvietot uz laiku (par 20 ls mēnesī), nevis maksāt par klikšķiem. Tas nozīmē, ka ļoti iespējams, ka to skaits ir lielāks. Bet ja tava biznesa mērķauditorija ir mammas un tēti un, ja godīgi, tad grūti iedomāties, kam gan mēs neesam mērķauditorija, šī ir ideāla vieta reklāmai. Galu galā mēs šeit nākam meklēt noderīgu informāciju un arī reklāma tāda var būt. Es ieteiktu paeksperimentēt: ielikt reklāmiņu gan vienā, gan otrā vietā. Pamēģini arī google reklāmas. Ieliec sludinājumus arī citos servisos. Salīdzini atdevi. Izvērtē. Rīkojies kā pienākas uzņēmējam – nauda ir jāiegulda tā, lai katrs santīms atnestu vismaz divus.
Nebaidies riskēt un uzsākt savu biznesiņu. Šis ir laiks, kad jāsāk jaunas lietas. Tu noteikti nenožēlosi, jo nožēlot vajag tikai to, kas nav izdarīts – no tā neko nevar iegūt un neko nevar mācīties. Tu to noteikti vari.

Noderīgas saites:

mammam.lv/tetiem.lv reklāmas nodaļa

draugiem.lv mini reklāmas


 



7 Pievienot komentāru

Saistītie raksti

Reklāma

Kategorijas