Sadarbībā ar LU profesori radīta telefonu lietošanas etiķete skolās

FOTO: Shutterstock.com
95 % skolotāju norāda, ka pārmērīga telefona lietošana starpbrīžos un neatļauta to izmantošana mācību stundās rada dažādas problēmas.
Šī etiķete var būt noderīgs rīks, īpaši ņemot vērā Saeimas pieņemto lēmumu ar nākamo mācību gadu ierobežot telefonu lietošanu 1.–6. klasēs. Tomēr būtiska ir arī vecāko klašu skolēnu un skolotāju iesaiste, lai noteikumi strādātu ikdienā. Etiķeti atradīsi ŠEIT.
“Mūsu aptaujas* dati rāda, ka 95 % skolēnu, atrodoties skolā, visbiežāk mobilos telefonus lieto starpbrīžos, 59 % – no rīta pirms stundu sākuma, bet 35 % jauniešu atzīst, ka to dara arī mācību stundu laikā. Ar “Čē Čē Čempionāts” palīdzību šogad vēlamies mudināt jauniešus veltīt laiku starpbrīdī savstarpējai komunikācijai, atpūtai un dažādām nodarbēm,” stāsta “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.
Gandrīz visi – 95 % skolotāju – norāda, ka pārmērīga telefona lietošana starpbrīžos un neatļauta to izmantošana mācību stundās rada dažādas problēmas.
Skolotāji uzsver, ka nekontrolēta viedierīču lietošana starpbrīžos ietekmē skolēnu savstarpējo komunikāciju – skolēni nekomunicē savā starpā, neredz viens otru un kļūst vienaldzīgi. Tāpat tiek novērotas grūtības koncentrēties mācību vielai, nevēlēšanās meklēt alternatīvas nodarbes ārpus sēdēšanas telefonā, kā arī zema motivācija apgūt mācību vielu stundu laikā. Turklāt klasēs nereti rodas konflikti, jo daļa skolēnu vēlas turpināt lietot telefonus arī pēc tam, kad sākusies mācību stunda.
*“Tele2” aptauja veikta sadarbībā ar “Norstat” 2024. gada augustā. Kopumā tika aptaujāti 505 skolas vecuma bērnu vecāki, 306 bērni vecumā no 12 līdz 18 gadiem, kā arī 109 skolotāji.