Spēles tirgotājiem, matemātiķiem un ašajiem

Dienās, kad laiks nelutina, un mums ne īpaši gribas doties ārā, laiku var jautri pavadīt arī istabā. Tik vien vajag, kā galdu, krītu, kādu monētiņu, labu noskaņojumu, un rotaļas var sākties!

Foto: iesūtījusi Dagnija Antane, mammam.lv reģistrētā mamma

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Foto: iesūtījusi Dagnija Antane, mammam.lv reģistrētā mamma

Visi vienā mājā?
Dalībnieki sasēžas ap apaļu, izturīgu, pēc iespējas vecu galdu. Uz tā ar krītu uzzīmējiet apļus pēc noteiktas shēmas:
•    vienu lielu apli galda vidū,
•    vienu mazu apli lielā apļa vidū,
•    pa mazam aplim katra dalībnieka priekšā.
Kad tas ir izdarīts, ātri citu pēc citas dodiet vienu no šādām komandām. Turklāt katrai komandai ir cita nozīme.
Pēc komandas "Visi lielā mājā!" visi dalībnieki ar rādītājpirkstu iebrauc lielajā vidusaplī.
Pēc komandas "Visi mazā mājā!" visi dalībnieki ar rādītājpirkstu iebrauc mazajā aplī galda vidū.
Pēc komandas "Katrs savā mājā!" ikviens dalībnieks ar rādītājpirkstu iebrauc sev priekšā esošajā aplī.
Pēc komandas "Visi vienā mājā!" visi dalībnieki ar rādītājpirkstu iebrauc spēles vadītāja norādītajā aplī.
Jo ātrāk noris spēle, jo uzmanīgākiem un koncentrētākiem jābūt bērniem. Par ikvienu kļūdu tiek saņemts mīnuspunkts. Uzvarētājs ir tas, kurš pēc dažām kārtām iegūst vismazāk mīnuspunktu.
Ieteikums. Ja jums nav piemērota galda, uzklājiet uz galda vaskadrānu vai papīra galdautu un uzzīmējiet apļus. Tad nenāksies zīmēt tieši uz galda. Vēl viena priekšrocība: spēles plāns jebkurā laikā būs jūsu rīcībā un ātri va¬rēsiet to likt lietā.

Rokas uz galda
Jo vairāk bērnu piedalās, jo jautrāka spēle. Rotaļnieki izveido divas komandas. Viena komanda saņem naudas gabalu, otra mēģina to atņemt. Visi spēlētāji sasēžas ap galdu un uzliek uz tā rokas. Un aiziet!
Pirmā komanda paslēpj plaukstas zem galda. Viens komandas dalīb¬nieks tur saujā naudas gabalu.
Otras komandas dalībnieks sauc: "Rokas uz galda!"
Pirmā komanda uzliek uz galda dūrēs savilktas plaukstas.
Otras komandas dalībnieki cits pēc cita norāda uz dūrēm, kurās NEVARĒTU būt monēta. Ja minējums ir pareizs, dūres no galda tiek noņem¬tas. Ja atrod plaukstu ar naudu, tā ir jāattaisa.
Nākamajā spēles kārtā monētu slēpj uzvarētāja komanda.

Nosauc pareizo skaitli
Aizraujoša spēle visiem, kas labprāt rotaļājas ar skaitļiem. Divi spēlētāji sēž viens otram pretī un katrs savelk vienu roku dūrē. Tiklīdz jūs kā spēles vadītājs sasitat plaukstas, abi dalībnieki iztaisno vairākus pirkstus. Piemēram, viens spēlētājs divus pirkstus un saka: "Pieci", otrs rāda četrus pirkstus un saka: "Astoņi". Uzvarētājs ir tas dalībnieks, kurš nosaucis skaitli atbilstošu abu izstieptajiem pirkstiem. Mūsu piemērā tas būtu 2 + 4 = 6. Tātad šajā kārtā neviens no abiem spēlētājiem nav uzvarējis, un spēle turpinās. Uzvarētājs ir tas, kurš desmit reizes pēc kārtas ir uzminējis īsto skaitli.

Augļu tirgus
Spēlētāji sēž aplī. Katrs izvēlas kādu augli, kuru grib pārdot tirgū, un pā¬rējiem skaļi pavēsta savu izvēli. Jaunākais dalībnieks tad sāk spēli ar vārdiem:
"Ābolus, ābolus pārdodu es,
Draugs mans pārdod plūmītes!"
Spēlētājs, kurš pārdod plūmes, turpina:
"Plūmes, plūmes pārdodu es,
Draugs mans pārdod dateles!"
Tam, kurš tūlīt nepamana, ka viņa augli nosauc līdzspēlētājs, vai arī kāds nosauc augli, kas nemaz nav izraudzīts, jādod ķīla. Jo ātrāk noris spēle, jo grūtāk turēties līdzi.

Avots: 313 spēles telpās, brīvā dabā, ceļojumā, R.: Jumava, 2008., www.jumava.lv
 

Reklāma
Reklāma