Rimi ievieš lietotni, kur redzama info par par atlaidēm produktiem, kuriem tuvojas derīguma termiņa beigas

Rimi plāno ieviest divus jaunus IT risinājumus, kas palīdzēs samazināt pārtikas atkritumus – recepšu lietotni “Iztukšojiet savu ledusskapi” un lietotni, kas sniedz informāciju par atlaidēm produktiem, kuriem tuvojas derīguma termiņa beigas.
Rimi ievieš lietotni, kur redzama info par par atlaidēm produktiem, kuriem tuvojas derīguma termiņa beigas

FOTO: Publicitātes foto

 Abi risinājumi izstrādāti ilgtspējas akseleratora programmas Future Hub ietvaros. Dāņu jaunuzņēmuma izstrādātā recepšu lietotne “Iztukšojiet savu ledusskapi” Rimi pircējiem būs pieejama jau jūnijā, savukārt otra lietotne – šī gada rudenī.


“Jau nākamajā mēnesī mēs ceram ieviest un piedāvāt mūsu pircējiem recepšu risinājumu “Iztukšojiet savu ledusskapi” (ang. Empty Your Fridge). Lietotni izstrādāja jaunuzņēmums PlantJammer Dānijā un tā ļauj viegli sameklēt maltīšu receptes, ko var pagatavot, izmantojot visu, kas jums ir mājās, ieskaitot ēdienu pārpalikumus,” stāsta Rimi Digitālās attīstības direktore Liene Perija, norādot, ka risinājums būs pieejams Rimi tīmekļvietnē visās trijās Baltijas valstīs.
 

“Tas nozīmē, ka jūs varat pagatavot kaut ko jaunu un aizraujošu, piemēram, no vakar gatavotajiem rīsiem vai kartupeļu biezeņa, sameklējot idejas Rimi tīmekļvietnē,” skaidro Liene Perija. “Bieži vien gatavie pārtikas produkti mājās paliek pāri, un tos ir grūti atkārtoti izmantot. Un tieši te paveras iespēja jaunam risinājumam. Rimi kā liels uzņēmums vēlas darīt visu iespējamo, lai samazinātu pārtikas daudzumu, kas nonāk atkritumos cilvēku mājās, jo pētījumi liecina, ka tieši tur rodas visvairāk pārtikas atkritumu.”

Reklāma
Reklāma


Savukārt lietotni, kas ļauj iegūt informāciju par atlaidēm produktiem, kam tuvojas derīguma termiņa beigas, izstrādājis Luksemburgas uzņēmums Food4All. Šī risinājuma izmēģināšanu Rimi uzsāks šī gada rudenī Igaunijā. “Acīmredzot, lai lietotne kļūtu populāra, cilvēkiem ir jāinteresējas par šādiem produktiem, jābūt motivētiem šādā veidā rūpēties par vidi un arī atlaidēm jābūt īpaši pievilcīgām. Turklāt lietotnei ir jāspēj radīt pietiekami lielu interesi, lai klienti to lejuplādētu un sāktu aktīvi izmantot. Ja izmēģinājuma projekts Igaunijā būs veiksmīgs, mēs izmantosim lietotni arī Latvijā un Lietuvā. Šobrīd šāda lietotne jau veiksmīgi tiek izmantota Luksemburgā,” norāda Liene Perija.
 

Rimi ir izvirzījis ambiciozu mērķi līdz 2025. gadam uz pusi samazināt pārtikas atkritumus, un šo inovatīvo risinājumu ieviešana palīdzēs uzņēmumam sistemātiski pietuvināties šim mērķim. Rimi pirmo reizi sadarbojas ar jaunuzņēmumiem, un šī sadarbība jau devusi veiksmīgus rezultātus. “Mēs esam atvērti jaunām idejām un risinājumiem. Mūsu sadarbība ar jaunuzņēmumiem apliecināja, ka kopīgie projekti var būt patiešām rezultatīvi,” atzīst Liene Perija.