Lieliski! Bezmaksas mobilā aplikācija palīdzēs mediķiem noteikt zvanītāja atrašanās vietu

Latvijā viedtālruņu lietotājiem ir izstrādāta unikāla mobilā aplikācija "HealthPoint", kas Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta mediķiem palīdzēs noteikt zvanītāja atrašanās vietu un līdz ar to daudzās situācijās ātrāk atrast negadījuma vietu, lai palīdzētu cietušajiem.

Publicitātes foto. Lietotne ir brīvi pieejama un bez maksas lejuplādējama viedtālruņos

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Publicitātes foto. Lietotne ir brīvi pieejama un bez maksas lejuplādējama viedtālruņos

Ikvienam var būt situācija, kad nepieciešams izsaukt neatliekamo medicīnisko palīdzību, bet ārkārtas brīžos šķiet, ka esi piemirsis gan savu atrašanās vietu, gan adresi, vai arī ļaunākajā gadījumā neesi spējīgs nosaukt savas koordināties veselības problēmu dēļ. 

Aplikācija "HealthPoint" nodrošina to, ka vienlaikus ar zvanu uz NMP dienesta ārkārtas tālruni 113 dispečeriem tiek nodoti arī zvanītāja atrašanās vietas dati (GPS koordinātes). Tāpat dispečeriem automātiski uz elektronisko izsaukuma karti tiek nosūtīti arī nepieciešamie personas dati (vārds, uzvārds, personas kods), ja tālruņa lietotājs iepriekš tos ir ievadījis aplikācijas profila sadaļā. Šī informācija daudzās situācijās var būtiski paātrināt mediķu brigādes izsūtīšanu un palīdzības saņemšanu.
 

HealthPoint NMP dienesta mediķiem ir tikai palīgs atrašanās vietas precizēšanai un zvana laikā nosūtītie dati neaizstās sarunu ar dispečeru palīdzības izsaukšanai.

 

Jāuzsver, ka lietotne HealthPoint NMP dienesta mediķiem ir tikai palīgs atrašanās vietas precizēšanai un zvana laikā nosūtītie dati neaizstās sarunu ar dispečeru palīdzības izsaukšanai. Atrašanās vietas datu precizitāte ir atkarīga no vairākiem faktoriem – tālruņa, operētājsistēmas, telefona iestatījumiem, kā arī GPS satelītu pieejamības, interneta pieslēguma, Wi-Fi, Bluetooth u.c. aktivizēšanas. Tāpēc dispečeram sarunā ar zvanītāju vienmēr jāpārbauda un jāprecizē informācija. Lietotnes atsūtītie dati dispečeram var palīdzēt sarežģītās situācijās, piemēram, ja izsaukums ir no mazapdzīvotas vietas, ārpus pilsētām, ja zvanītājs nonācis nepazīstamā vietā un nespēj pateikt adresi, ja pacients vai cietušais veselības stāvokļa dēļ nespēj pateikt precīzu adresi vai nosaukt kādus tuvākos orientierus u. tml.

Ja situācija nav dzīvību apdraudoša, bet sazināšanās ar mediķiem ir neieciešama, lietotne piedāvā veikt zvanu savam ģimenes ārstam vai ārpus viņa darba laika uz Nacionālā veselības dienesta ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni.  Lietotne ir brīvi pieejama un bez maksas lejuplādējama viedtālruņos.

Reklāma
Reklāma


Google play un  Apple App store, savukārt  Windows store būs pieejama jau vistuvākajā laikā.


Lai viedtālrunī lietotni lejuplādētu un izmantotu, nepieciešama kāda no ierīcēm, kurās darbojas operētājsistēma iOS 7.0, Android 1.6 vai jaunākas to versijas. Lietotne atrašanās vietu nosaka ar GPS, tāpēc ierīcē jābūt iespējotam GPS pakalpojumam vai funkcijai "Mana atrašanās vieta".

 

"HealthPoint ir reāls e-veselības risinājums un lielisks piemērs, kā mākoņa tehnoloģijas var palīdzēt pat glābt dzīvības. Tas ir vēl viens solis e-veselības sistēmas virzienā, un esmu gandarīts, ka Microsoft Azure mākoņa platforma un tehnoloģijas palīdz to nodrošināt. Jaunā lietotne patiesībā ir tikai aisberga redzamā daļa kompleksam IT risinājumam, kas ļauj informāciju par pacientu un viņa veselības stāvokli ātri un operatīvi nogādāt tad un tiem speciālistiem, kuriem tas nepieciešams. Ar paveikto varam lepoties arī Eiropas līmenī," norāda Ēriks Eglītis, Microsoft Latvia vadītājs.