Lielveikali izvilina naudu no mūsu maciņiem. Triki, kā tas notiek

Lielveikalu darbinieki par jums zina vairāk nekā psihologi. Viņiem ir zināmi jūsu ieradumi, refleksi, vēlmes un nodomi, ar kuriem viņi var manipulēt, kā vien vēlas. Gribat ietaupīt naudu? Lielveikali zina, kā izdarīt tā, lai jūs iztērētu vēl vairāk, taču tajā pašā laikā domātu, ka esat iztērējuši mazāk.

FOTO: Shutterstock.com

Pāru produkti
Arī šeit viss ir loģiski – kur alus, tur ir arī zivis, čipsi un riekstiņi, bet, kur ir čipsi, tur arī tiem paredzētās mērcītes. Šādā veidā supermārketi veic izvēli jūsu vietā, un saskaņoto produktu meklēšana pati par sevi atkrīt. Ērti, vai ne?
 

Vecais, labais izvietojums
Šis paņēmiens jau sen ir labi pazīstams. Produkti, kurus lielveikals vairāk vēlas pārdot, tiek izvietoti acu augstumā. Tie produkti, kuriem jau tāpat ir labs noiets, tiek novietoti zemāk, bet pašā apakšā tiek novietotas tās preces, kuras varētu ieinteresēt bērnus.


Nepieciešamo produktu meklēšana
Vai esat ievērojuši, ka, ieejot veikalā, lai iegādātos jums nepieciešamās lietas, jūs izejat no veikala ar kaudzi papildus nevajadzīgu pirkumu, kuru iegādei esat iztērējuši vairāk naudas nekā nepieciešamajām precēm? Tas viss notiek tādēļ, ka pamatprodukti ir izmētāti pa dažādiem veikala stūriem. Piena produkti atrodas vienā stūrī, gaļa – otrā, maize – trešā un tā tālāk. Ja visi šie produkti atrastos vienā vietā, tad jūs ātri iegādātos sev nepieciešamās lietas un pamestu veikala telpas, taču, tas ir tieši tas, no kā baidās visi lielveikalu īpašnieki.
 

Šauras ejas
Droši vien arī jūs esat aizdomājušies par veikalu eju šaurību, kur knapi viens otram var pabraukt garām divi iepirkuma ratiņi. Arī tas nav tāpat vien, jo pārvietojoties pa šauru eju, jūsu redzes lokā nokļūst gan labajā, gan kreisajā pusē plauktos izvietotās preces.


Ģimenes iepakojumi
Nu, kam gan nevajag maisu ar pipariem vai 5 kg smago saldējuma spaini? Ražotāji grib, lai jūs domātu, ka pērkot vairāk, jūs ieekonomējat naudu. Taču, šādā veidā jūs iegādājaties to, kas jums nav vajadzīgs lielākos kvantumos. Ražotājus nebūt neuztrauc tas, vai jūs izlietosiet visu iepakojumu, vai pusi, kas jau būs paspējusi sabojāties, izmetīsiet atkritumos, jo tik daudz nebūsiet paspējuši laicīgi apēst. Galvenais, ka jūs atkal atgriežaties veikalā, lai iegādātos vēl vienu ģimenes iepakojumu cerībā, ka šoreiz jums izdosies to pieveikt līdz derīguma termiņa beigām.


Mūs izseko
Kā panākt to, lai parastie pircēji kļūtu par pastāvīgajiem veikala apmeklētājiem? Veikals jāpārvērš par "klubu", bet tā apmeklētājiem jāpiešķir kluba kartes! Tagad jūs apmeklēsiet tieši šo lielveikalu tāpēc, ka tajā jums tiek piešķirtas atlaides. Kasē, uzrādot savu karti, jūs sniedzat informāciju par saviem pirkumiem, kuru lielveikali izmanto, lai izzinātu jūs, jūsu iepirkšanās paradumus un jūsu izvēles.


Bezmaksas degustācijas (proves)
Ja jūs domājat, ka degustācijas nenostrādā, tad jūs maldāties. Degustācijas (proves) var un liek apmeklētājiem pirkt to, ko viņi nupat ir nobaudījuši. Viena daļa pircēju nopērk tādēļ, ka viņiem šis produkts iepatikās, jo parasti degustācijās piedāvā patiešām kvalitatīvus produktus, citi produktu iegādājas aiz pienākuma sajūtas par produktu, kurš ir nobaudīts bez maksas.


Skaisti produktu stendi
Redzot šādus stendus, kuros produkti ir skaisti izvietoti, pircējs to uztver kā akcijas preci, taču faktiski, tie vienkārši ir skaisti to produktu plaukti, kurus lielveikali cenšas izvirzīt priekšplānā efektīvākai realizācijai.


Notīrīti un mazgāti augļi un dārzeņi
Slinkums ir tieši tāds pats tirdzniecības virzītājspēks kā reklāma. Kāpēc pirkt dārzeņus, kuri jātīra, jāmazgā un jāgriež, ja var nopirkt jau gatavu dārzeņu maisījumu? Pētījumi pierāda, ka mazgāti un notīrīti dārzeņi maksā dārgāk nekā neapstrādāts produkts. Taču, kuru gan tas interesē, vai ne?

Reklāma
Reklāma


Impulsu pirkumi
Vai esat ievērojuši pie kasēm novietotos plauktus ar visādiem niekiem? Tas ir viens no spēcīgākajiem veikalu ieročiem sīku preču un saldumu pārdošanai. Nākamreiz, stāvot rindā pie kases, pamēģiniet pieķert sevi aplūkojam košļājamās gumijas un šokolādes batoniņus.
 

"Man tas ir jāaizpilda!"
Jo lielāks ir supermārkets, jo lielāki ir iepirkuma ratiņi. Daudzi lielveikali pat ir atteikušies no iepirkumu groziņu izmantošanas, ir tikai ratiņi. Braucot ar milzīgajiem ratiem caur produktu plauktu rindām, pircējs neapzināti vēlas aizpildīt tukšo vietu ratiņos. Mārketinga pētījumi pierādīja, ka lielie iepirkuma rati piespiež jūs iepirkties par 19% vairāk.


"Svaigie" produkti
Piekrītiet, ka nekas tā nepiešķir vizuālu svaigumu dārzeņiem un augļiem, kā to spīdums un ūdens lāsītes uz miziņas. Veikala personāls dārzeņus un augļus apsmidzina, lai pircējiem tie šķistu pēc iespējas svaigāki. Un nav jau nekas briesmīgs, ka paaugstināta mitruma rezultātā pūšanas process sākas daudz ātrāk, jo šis triks patiešām ir iedarbīgs. Pie tam, ūdens palielina produkta svaru.


Pārdošanas smarža
Svaigas maizes smarža, reibinošs saldo cepumu un grilētas vistas valdzinošais aromāts... Tas viss burtiski paverdzina pircēju smadzenes, liekot tiem iet cauri visai tirdzniecības zālei un iegādāties gatavos produktus. Jūs tos nopirksiet, jo pretējā gadījumā jūsu siekalu dziedzeri jūs vienkārši nobeigs.


Stratēģiska mūzikas izvēle
Veikalos parasti tiek atskaņota mierīga un lēna mūzika, lai pircējos iedvestu miera un pārliecības sajūtu. Ja veikalos atskaņotu ātru, ritmisku mūziku, tad jūs daudz ātrāk iepirktos un pamestu veikala viesmīlīgās telpas. Lēna mūzika jūs motivē aplūkot produktu klāstu un iepirkties lēni un nesteidzīgi.


Nodevīgās dzeltenās cenu zīmes
Šis triks ir vecs kā pasaule. Ieraugot dzelteno cenu zīmi, pircējs ir pārliecināts, ka veic izdevīgu pirkumu, un, jo iespaidīgāk ir pārsvītrota iepriekšējā cena, jo pircējs ir pārliecinātāks. Vairumā gadījumu pārdevējs pat nebija paredzējis produktu pārdot pa ,,veco,, cenu. Šis paņēmiens kā neviens cits pievērš pircēju uzmanību un iedveš tiem pārliecinoša izdevīguma sajūtu.

Teksts: BonAppetit.lv

 

Avots: www.kasjauns.lv