Bērns jau piedzimis, bet datu par viņu e-veselībā nav. Ko nu?

FOTO: Shutterstock.com
LDVC novērojumi par atsevišķu bērnu datu nepieejamību "e-veselībā" neuzrādot sistemātisku problēmu.
Lai jaundzimušā bērna dati būtu pieejami "e-veselībā", ārstam sistēmā jāievada bērna personas kods, tādējādi izveidojot jauna pacienta karti. Vienlaikus aktuālo informāciju par citām izmaiņām personu datos "e-veselības" sistēma līdz šim ieguva no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) divreiz mēnesī. Abas šīs darbības – ārstu darbības "e-veselībā un savlaicīgas informācijas pieejamība par izmaiņām personu datos – teorētiski varēja radīt situācijas, ka "e-veselībā" personu dati vai tajos veiktās izmaiņas atspoguļojās ar nelielu laika nobīdi, skaidro LDVC pārstāvji.
Līdztekus LDVC informē, ka 9. septembrī tika noslēgti ilgstoši tehniskie uzlabojumi "e-veselībā", kas nodrošināšot, ka PMLP pieejamie dati, tajā skaitā tajos veiktās izmaiņas, tiek iesūtīti "e-veselībā" reizi diennaktī. Tādējādi problēma ar novēlotu personas datu atspoguļošanu E-veselībā esot atrisināta, norāda LDVC.
Ja vecāks tomēr identificē, ka "e-veselības" portālā nav pieejama informācija par bērnu, par kuru ir nepieciešams pieņemt ārstniecībai nepieciešamus lēmumus, LDVC lūdz sazināties ar "e-veselības" Atbalsta dienestu, zvanot tālruni "67803300" vai rakstot e-pastu uz "atbalsts@eveseliba.gov.lv".