Bērns bērnudārzā draud audzinātājai

"Strādāju bērnudārzā un vēlos noskaidrot Jūsu viedokli par šādu situāciju. Kā pareizi reaģēt, ja 4 gadus vecs audzēknis saka "Pateikšu mammai, lai tevi piesit". Tajā brīdī nereaģēju nekā, jo bija cits darāmais darbs, bet pēc tam sāku domāt - kas notiek ar bērniem, ģimenēm? Otrajā rītā, runāju ar māti, viņa tikai smaidot atbildēja, ka bērns kaut ko tādu teicis, bet viņa nav sapratusi. Tas arī viss..." pieredzēto stāsta kāda bērnudārza audzinātāja. 

FOTO: Shutterstock.com

Vienlaikus vajag arī uzsvērt un skaidrot, ka sist nedrīkst nevienam.


Atbild klīniskā psiholoģe, psihoterapeite Līga Bernāte: 
"Grūti komentēt, vai bērns šādas frāzes ir samācijies ģimenē, bērnudārzā, TV vai rotaļu laukumā, bet katrā ziņā viņam ir izveidoies priekšstats, ka ar sišanu var risināt problēmas, kā arī viņam, kā jau bērnam, ir izveidojusies priekšstat par hierarhiju - mamma ir galvenā.

 

Tas, protams, ir diezgan dabiski šajā vecumā. Neskatoties uz iepriekš minēto, būtu svarīgi viņam likt sajust un saprast, ka bērnudārzā galvenās ir audzinātājas, bērnam ir bērna lomu un pieaugušajam sava. Svarīgi ir atspoguļot to, ko viņš dara, sakot "Es dzirdu, ka Tu esi dusmīgs un man draudi, jo, piemēram, es Tev neatļāvu... vai liku izdarīt... Mēs varēsim ar Tavu mammu pārunāt šo situāciju, bet Tu nedrīksti draudēt."

 

Vienlaikus vajag arī uzsvērt un skaidrot, ka sist nedrīkst nevienam. Ja kāds pieaugušai kādam sit, tad viņš nonāk policijā, kā arī to, ka Jūsuprāt viņa mamma nenāks un Jums nesitīs tikai tāpēc, ka viņš pateica vai viņam kaut kas nepatika. Noteikumi ir jāievēro visiem. Īsāk sakot jāskaidro, kādi ir sabiedrībā pieņemtie noteikumi un kādi ir bērnudārzā noteikumi un kādi katram ir pienākumi.

Reklāma
Reklāma

 

Nereti bērni atklāj frāzes, kuras pasakot, pieaugušie ļoti samulst un tad viņi labprāt tās izmanto, jo redz, ka tās strādā. Vecākus droši vien var lūgt pārrunāt šadas situācijas mājās vai arī pajautāt viņu domas, kā viņi iesaka rīkoties, kā arī to vai bērns bieži draud ar piekaušanu. Tad jūs kopīgi varat izdomāt, kā rīkotos, lai bērnu atradinātu no šādiem ''tekstiem'' un kā viņam mācīties paust emocijas un risināt situācijas konstruktīvāk."