Kā mācīt bērnam lasīt?

Dzēsts lietotājs

kaut kur jau reiz ļoti dzirdēts!!!

Dzēsts lietotājs

Varu pateikt kur- esmu par šo tēmu devusi padomus kādā psiholoģijas žurnālā. Jāsaka, ka šādus padomus noteikti dos arī citi speciālisti, jo mācīšanas metodika nemainās, tā ir izstrādāta jau sen, bet nemitīgi tiek uzlabota vai papildināta. Bet, ceru, ka kādam vecākam noderēs! U

Dzēsts lietotājs

Vislabākais ieteikums, manuprāt, ir - lasīt pašiem! Vecāku vispārējai inteliģencei tas par ļaunu nenāks, bet bērns noskatīsies un sapratīs, ka tā ir viena vareni laba prasme. Otrais solis jau ir regulāri lasīt priekšā pasakas, nebaidoties no bērnam svešas leksikas - bērns jaunus vārdus apgūst mērkaķa ātrumā! (Ar to es domāju ātrumu, ar kādu mērkaķis pārvietojas pa kokiem, nevis ātrumu, ar kādu mērkaķis apgūst alfabētu.) Galvenais ir jau no pašas dzimšanas radīt bērnam interesi, pārējais par laimi vai diemžēl notiks pats no sevis. Tā nu mana mazā četrgadīgā māšele jau pusgadu lasa gan lielos, gan mazos drukātos burtus ne īpaši sliktāk kā es savā 21 gadā, un nu vecākiem cita rūpe - kā aizvilināt domas prom no grāmatām, lai bērns jau uz pirmo klasi neierastos brillītēs

Dzēsts lietotājs

tas, ka bērni lasa, vēl neko nenozīmē- svarīgāk ir saprast lasīto. u

Dzēsts lietotājs

Vislielāka kļuda ir tad, ka šis lasīšanas process ir pārvērtis grāmatas prieku par murgu. Iemācīt lasīt un izprast lasīto var simtos interesantu veidu, bet nezin kāpēc vecāki izvēlas tradicionālo- piespiedu kārtā un ar draudu palīdzību.Ja bērnam būs lasīšanas traucējumi, tradicionāla pieeja nederēs!!!

Dzēsts lietotājs

Lasa, saprot, atstāsta, uzdod jautājumus un analizē - kāpēc tā.
Piekrītu Inesei, ka ar piespiedu burtiņu iekalšanu neko nevar panākt.
Zinu bērnus, kam, iespējams, tieši šī iemesla dēļ vēl visu sākumskolu
burti rada problēmas. Katram bērnam tomēr vajadzīga cita pieeja, citam
palīdzēs spēlēšanās ar burtiņiem, citam - asociatīvi vingrinājumi, cits
iemācīsies, vecākiem nemaz nemanot, kā tas notiek.





Kaut kad lasīju par it kā ļoti efektīvu metodi lasītprasmes apgūšanā - mācot rakstōto valodu kopā ar runāto jau zīdainītim. Mācot nevis pa burtam, bet uzreiz rādot visu vārdu un izrunājot to. Pēc tam, kad bērns iemācās atpazīt vārdus, pamazām arī izšķir atsevišķus burtus un izprot vārdu veidošanās likumsakarības. Tā varot bērnu iemācīt lasīt vienlīdz ātri un tekoši ar viņa runas attīstību. Vai tas nepieciešams, nezinu

Dzēsts lietotājs

Es mācu gan burtus, gan no vārda uz burtu (veselu vārdu), taču ši metode vairāk iederās bērniem kuriem ir kādi attīstības traucējumi.
Piekrītu, ka viena paņēmiena, kas der visiem - nav!savu bērnu esmu mācījusi neuzkrītošā veidā jau no pašas mazotnes, jo katrā bērna ir vēlm izzināt pašam, taču bieži vien tā tiek palaista garām vai nomākta!!!

Dzēsts lietotājs

nav viss tik viennozīmīgi (ja mēs par vecākiem). :)
pati esmu absolūts grāmatu tārps. lasu daudz un visāda veida literatūru. dēls (6 gadi) it kā interesējas, bet tā kā lasīšana vēl tik labi nepadodas, tad baigi "kritis" uz grāmatām nav. tiesa - "tēti, palasi pasaku" atskan katru vakaru, bet lai pats pacenstos kaut ko palasīt.. nu tik tālu vēl nav :)
draudzenei dēls (4 gadi) - ne viņu kāds speciāli mācījis ne ko citu, bet lasa labāk kā mans 6gadīgais.

tiesa -rakst';a ieteikumi labi. žēl tikai, ka b/d tas netiek piemērots. tur jāzīmē auseklīši un līdz gandrīz 6u gadu vecumam māca tikai lielos pburtus pa vienam atpazīt. reāli - visas prasmes lasīšanā un rakstīšanā bērns man apguvis mājās.
1 2

Kategorijas