Rimi Baltijas valstīs ievieš iepirkumu maisiņus, kas pilnībā ražoti no pārstrādātām plastmasas pudelēm

No 3. marta Rimi saviem klientiem piedāvā pilnīgi jaunu iepirkumu maisiņu klāstu, kas ļauj ikdienas iepirkšanās procesā izvēlēties videi draudzīgākas alternatīvas. Jaunajā klāstā ir inovatīvi tekstila iepirkumu maisiņi, kas pilnībā izgatavoti no pārstrādātām plastmasas pudelēm, divu izmēru jauna dizaina papīra maisiņi, kā arī plastmasas maisiņi ar paaugstinātu pārstrādātā materiāla saturu. 

FOTO: Agnese Gabrāne

Iepirkumu maisiņu sortimenta maiņa mudinās pircējus izvēlēties ilgtspējīgākus risinājumus, kā arī ikdienā samazināt plastmasas izmantošanu. Jaunums veikalos ir jaunie tekstila iepirkumu maisiņi, kas pilnībā izgatavoti no pārstrādātām plastmasas pudelēm. Pārstrādājot plastmasas pudeles un ražojot no tām inovatīvus atkārtoti lietojamus maisiņus, Rimi ilgtspējīgi izmanto to, kas citādi tiktu izmests atkritumos. Rimi piedāvā arī jaunus plastmasas maisiņus, kas ražoti no 50% (iepriekš 33%) pārstrādātas plastmasas, un papīra maisiņus, kas ražoti no 50% pārstrādāta papīra (iepriekš 0%). 

„Atbildība pret apkārtējo vidi ir viena no Rimi izaugsmes stratēģijas prioritātēm, vienas no tās mērķiem ir ilgtermiņā samazināt plastmasas izmantošanu un veicināt ilgtspējīgas izvēles. Mēs apzināmies, ka no plastmasas nevar atteikties vienas dienas laikā, bet došanās uz veikalu ar atkārtoti lietojamu papīra vai plastmasas, vai auduma maisiņu ir viens no veidiem, kā mazināt ietekmi uz klimata izmaiņām. Katra diena kļūst mazliet labāka, ja ikdienā izmantosim kaut par vienu plastmasas maisiņu mazāk. Tāpēc mūsu plastmasas samazināšanas stratēģija ir vērsta uz klientu paradumu maiņu, piedāvājot videi draudzīgas alternatīvas,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala.

Rimi veiktajā pētījumā 2019. gadā par patērētāju ieradumiem Baltijas valstīs Latvijā vidēji 75% respondentu uzskatīja, ka mazumtirgotājiem ir svarīgi ieviest videi draudzīgus risinājumus, lai samazinātu ietekmi uz apkārtējo vidi. Turklāt vairums respondentu atzina, ka jau īsteno videi draudzīgas iniciatīvas vai plāno to darīt tuvākajā nākotnē. Tāpat Latvijā iedzīvotāji priekšroku dod atkritumu pārstrādei (66%), iepakojuma atkārtotai izmantošanai (53%) un plastmasas iepakojuma izmantošanas samazināšanai (36%).

Reklāma
Reklāma

Plastmasas iepirkumu maisiņu aizstāšana ar alternatīviem risinājumiem ir tikai viens no Rimi plastmasas samazināšanas stratēģijas soļiem. Līdz 2020. gada beigām Rimi veikalos ar alternatīviem risinājumiem tiks aizstāti  plastmasas galda piederumi, salmiņi un pārtikas līdzņemšanas kārbas, kā arī tiks pārdoti tikai tādi vienreizlietojamie izstrādājumi (salmiņi, krūzes, šķīvji, galda piederumi un vates kociņi), kas nav izgatavoti no plastmasas. Tāpat tiks pārskatīta un samazināta plastmasas izmantošana augļu un dārzeņu iepakojumam. Līdz 2022. gadam visiem Rimi privātās preču zīmes produktiem tiks nodrošināts pārstrādājamas plastmasas iepakojums, savukārt līdz 2030. gadam privātās preču zīmes produktu iepakojums tiks ražots no pārstrādātiem vai atjaunojamiem materiāliem. Rimi pievērš uzmanību ne vien iepakojumiem, bet arī citiem plastmasas izstrādājumiem, kas pieejami veikalos – pārtikas plēve ir nomainīta pret PVC nesaturošu plēvi, veikala vidē ieviesti PVC nesaturoši cenu rāmji un reklāmkarogi un samazināts palešu plēves biezums. Arī turpmāk šīs aktivitātes papildinās vairākas citas iniciatīvas, kuru mērķis ir mazināt dabas piesārņojumu, ieviest ilgtspējīgākus risinājumus un mudināt pircējus veikt dabai draudzīgākas izvēles. 

*Rimi pētījums par patērētāju ieradumiem Baltijas valstīs tika veikts sadarbībā ar lielāko tirgus pētījumu uzņēmumu Baltijas valstīs RAIT Group 2019. gada jūlijā un augustā, tiešsaistē aptaujājot 3050 respondentu vecumā no 18 līdz 65 gadiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.