Kā ēst kartupeļus, nepieņemoties svarā

Garšo kartupeļi, bet gribi būt arī slaida un lieliskā formā? Klausot draudzeņu padomiem, esi atteikusies kartupeļiem? Veltīgi!

FOTO: Shutterstock.com

Pareizi pagatavots kartupelis ir vērtīgs produkts.

Jāatzīst, ka kartupelis tiešām ir ļoti neviennozīmīgs produkts tiem, kuri ievēro dažādas diētas un cenšas ēst pareizi. Bet pareizi pagatavots kartupelis ir vērtīgs produkts.  100 gramos kartupeļu ir aptuveni 80 kilokalorijas. Tas ir bagāts ar kāliju un fosforu, dzelzs, kalciju un aminoskābēm.
 

Kāpēc kartupeļi uzbaro?

Pats par sevi kartupelis nav barojošs. Tādu to padara termiskā apstrāde. Visnepiemērotākais veids, kā to pagatavot slaidas līnijas cienītājām, ir kartupeļu cepšana eļļā un fritēšana.

 

Karstuma ietekmē kartupeļos esošā cietes pārvēršas ogļhidrātos. Ēdot šādi pagatavotus kartupeļus, iznāks ēst tikpat neveselīgi kā pārtikt no baltmaizes un saldumiem. 

 

Reklāma
Reklāma

Milzīga atšķirība starp kartupeli ar mizu un bez mizas. Vārot kartupeļus ar visu mizu, glikēmiskais indekss (cukurs) ir četras reizes zemāks, nekā bez mizas. Lietojot uzturā produktus ar zemu glikēmisko indeksu, glikozes līmenis asinīs paaugstinās lēnāk un saglabājas vienmērīgs ilgāku laiku, tātad arī neizraisa strauju glikozes līmeņa krišanu, kurai seko izsalkuma lēkme.  


Kā pareizi pagatavot kartupeļus

Ja gribi pagatavot kartupeļus pareizi, vislabāk tos vārīt (labāk pat ar mizu), cept cepeškrāsnī folijā un vienkārši grilēt. Tādu kartupeli var papildināt ar grieķu jogurtu,  liesu krējumu vai olīveļļu! Vārītus vai krāsnī ceptas kartupeļus var ēst 2 -3 reizes nedēļā nekaitējot figūrai. 


Kā ēst kartupeļus

Dietologi iesaka ēst kartupeļus nevis ar gaļu, kotletēm, desiņām un dažādām mērcēm, bet gan ar dažādiem dārzeņiem, zaļumiem, zivīm, sēnēm. Vēlams kartupeļu maltīti apēst dienas pirmajā pusē.