Kas lācītim vēderā jeb kā atrast īsto sejas krēmu

Rakstot šo virsrakstu, zināju, ka skaidru atbildi sniegt nespēšu. Kāpēc? Jo neviens, izņemot ražotāju, nezina, kas tieši un kādās proporcijās ir to krēmu sastāvā, kurus mēs iegādājamies. Tomēr ir dažas nianses, kuras zinot, mēs naudu neizmetīsim vējā.

Krēma tekstūra, uzsūkšanās spēja, aromāts – tas viss ir ļoti individuāls process.

FOTO: Shutterstock.com

Krēma tekstūra, uzsūkšanās spēja, aromāts – tas viss ir ļoti individuāls process.

Fragments no Unas Ulmes grāmatas "Skaistumam nav gadu".
Piemēram, ja uz iepakojuma izcelts smiltsērkšķis, mēs tik un tā nezinām, cik lēts vai dārgs bijis konkrētais ekstrakts un kāda ir tā procentuālā attiecība pret citām sastāvdaļām, jo tas uz iepakojuma netiek norādīts. Vienīgais, pēc kā var vadīties, – aktīvo vielu procentuālās attiecības uz iepakojuma tiek norādītas dilstošā secībā. Jo zemākā pozīcijā sastāvdaļa, jo jēga no tās mazāka. 

Vēl ir būtiski zināt, ka lielākā daļa masu kosmētikas ražotāju savu produktu izejvielas iepērk pāris lielajās ekstraktu rūpnīcās. Arī krēmu formulas izstrādā vairs tikai retais. Pirms kāda laika biju aizdegusies ar ideju izveidot manām ādas vajadzībām atbilstošu serumu. Tā kā mana paziņa darbojas kosmētikas biznesā, tiku pie dažiem milzīgiem katalogiem ar jau gatavām augu ekstraktu kombinācijām. Galva griezās riņķī no augu nosaukumiem, to iedarbības aprakstiem un variāciju iespējām. Tad es uzzināju, ka viena auga nosaukumam ir ļoti plaša cenu amplitūda, kas atkarīga no tā audzēšanas vietas, novākšanas veida, laika, ekstrakcijas veida u.tml.  Protams, ka dārgāka sastāvdaļa darbosies efektīvāk, taču pēc pieejamās informācijas uz iepakojuma to mēs nekad neuzzināsim.

Otrs būtiskākais faktors, kas veido produkta cenu, ir bāze, kas veido lielāko daļu krēma kārbiņas satura. No bāzes ir atkarīga kā tekstūra, tā arī produkta uzsūkšanās spējas, un līdz ar to arī efektivitāte. Arī šeit cenu amplitūda var atšķirties vairāk nekā desmit reižu.

Un visbeidzot – aromāts. Nagu un roku kopšana zīmola Kinetics izveidotājs Andžejs Stenslavs man intervijā stāstīja, ka līdz sava roku losjona ražošanai nonācis tāpēc, ka nav varējis ciest tirgū esošo produktu taukaino tekstūru un sintētisko aromātu! Tagad aromātus speciāli šim zīmolam ražo parfīma nams no Grāsas Francijā, kas ir dārgāk, bet gala rezultāts ir tāds, kādu to vēlējās Andžejs.

 

Ja uz kāda produkta iepakojuma redzu terminus mineral oil, petrolatum, solyd oil, para n oil vai para nium liquidum, to neklāšu uz savas ādas, lai arī kādus brīnumus šis produkts solītu. 



Protams, gribētos ticēt, ka dārgie zīmoli savos produktos izmanto labākās izejvielas, taču arī tas ir tikai pieņēmums. Tāpēc es uzticos salīdzinoši nelieliem zīmoliem ar savām zinātniskajām laboratorijām un ražotnēm, kuras nav pārdevušās lielajām kosmētikas kompānijām. Taču pats drošākais instruments ir tava āda un deguns. Krēma tekstūra, uzsūkšanās spēja, aromāts – tas viss ir ļoti individuāls process. Piemēram, ir labu zīmolu produkcija, kuras sastāvs man šaubas nerada, bet āda to atgrūž. Skaidrs, ka tas neder man, bet tāpēc jau es nestaigāšu pa pasauli, klaigādama, ka konkrētais produkts ir slikts.

Man ir patiess prieks, ka kopumā kosmētikas industrija atsakās ne tikai no parabēniem, bet arī no minerāleļļām un vazelīna, par kuru kaitīgumu ir rakstīts ļoti daudz. Tāpēc, ja joprojām uz kāda produkta iepakojuma redzu terminus mineral oil, petrolatum, solyd oil, para n oil vai para nium liquidum, to neklāšu uz savas ādas, lai arī kādus brīnumus šis produkts solītu. Jā, kamēr krēms būs uz ādas, izskatīsies labi, taču tavam skaistumam tas par labu nenāks, jo bloķēs poras un traucēs ādas dabiskajiem mitrināšanas mehānismiem. 

Ja redzi uz krēma iepakojuma šīs sastāvdaļas*, labāk to neliec savā iepirkumu grozā: 

Sejas un ķermeņa kosmētika: 

  • Butylated Hydroxytoluene (BHT) Butylene Glycol Diethanolamine (DEA) Dimethicone 
  • Dimethicone Copolyol Cyclomethicone EDTA Sodium Lauryl Sulfate (SLS) Sodium Laureth 
  • Sulphate (SLES) Mineral Oil 
  • Paraffinum Liquidum Petrolatum Phenoxyethanol Polyethylene Glycol (PEG) Polypropylene Glycol (PPE) 
  • Propylene Glycol Triclosan Triethanolamine (TEA) 



Saules aizsarglīdzekļi: 

Reklāma
Reklāma
  • Benzophenone-3 (Oxybenzone) 
  • Ethylhexyl Methoxycinnamate (Octinoxate) 
  • Butyl Methoxydiben- zoylmethane (BMBM) 
  • (Avobenzone) Ethylhexyl Salicylate 
  • (Octisalate) Octocrylene Homosalate 


* Parabēnu klātbūtne kosmētikā ražotājiem uz iepakojuma vairs nav jānorāda.
 


 




Plašāk par šīm tēmām lasi grāmatā “Skaistumam nav gadu”, kuru pasūtot lapā Ageless.lv. grāmatu saņemsi ar autores novēlējumu autogrāfu!