Uz tirdzniecības centru – pēc jaunas pieredzes un… zināšanām?

Plānojot pirkumus skolas vecuma bērniem, kas sevi, noteikti, uztver kā lielas personības, pieredzējuši vecāki zinās teikt – tas ir izaicinājums. Jārēķinās, ka bez bērnu klātbūtnes iegādātais skolai nepieciešamais inventārs tiks nežēlīgi kritizēts: “man nepatīk burtnīcas vāka krāsa”, “tā taču bēbīšu pildspalva!”. Tādēļ par apģērba vai apavu pirkšanu bez mazo prātnieku akcepta un, protams, pamērīšanas, labāk aizmirst. Tikai svarīgi paspēt nepieciešamos pirkumus veikt līdz kritiskajam signālam “man garlaicīgi!”
Vislabākais ir, ja kādu apskates objektu var aptaustīt un pat izmēģināt!

FOTO: Publicitātes foto

Vislabākais ir, ja kādu apskates objektu var aptaustīt un pat izmēģināt!

Darbu un dažādu pienākumu piesātinātās dienas māca vecākiem būt radošiem arī rūpējoties par sevi. Tādēļ, meklējot nepieciešamās lietas bērnam,  vecāki noteikti  izmanto ikvienu iespēju pamērīt vai iegādāties sen noskatītu jaku vai pāršķirstīt jauno pavārgrāmatu. Kādēļ gan laist garām iespēju apskatīt vai iegādāties nepieciešamo, ja tas ir tepat pa rokai? Skaidrs, ka pirkumu asistenta loma, mammai piemeklējot jaunās kurpes vai stāvot blakus tētim tehnikas ierīču veikalā… apnīk gana ātri.

 

 

Viens no risinājumiem – mērķtiecīgi izplānota iepirkšanās konkrētos veikalos, maršrutā iekļaujot arī kādu kafejnīcu. Jo nav noslēpums, ka bērni mīl junk food, un ar to viņus var pierunāt uz teju visu! Tomēr ar šādu praksi jābūt uzmanīgiem, izvērtējot gan veselības, gan arī “atalgošanas” psiholoģiskos aspektus, kas var atspēlēties nākotnē. 

 

Ieteicamā stratēģija: lai topošajā vai esošajā pusaudzī neveidotu nepatiku pret iepirkšanos kopā ar vecākiem, svarīga ir kopīgo plānu un pirkumu izskaidrošana. Šeit būtiski rēķināties arī ar bērna emocionālajām vajadzībām. Jaunāko un vidējo klašu skolēniem saistošas un ieteicamas ir aktivitātes, kas salīdzinoši ilgstoši spēj noturēt viņu uzmanību un – vislabāk – ir interaktīvas un izklaidējošas.  Ideālajā gadījumā tiek gūti jauni iespaidi, pieredze un zināšanas.   

 

Te var iestāties mulsums. Pirkumi tirdzniecības centrā – jā, tā ir pieredze. Bet zināšanas? Interaktīva izklaide?

 

Reklāma
Reklāma

 

Kopš jaunās ēkas atklāšanas tirdzniecības centrs "Origo" nebeidz pārsteigt. Ar ērtu navigāciju un plašu veikalu piedāvājumu. Ar mūsdienīgu arhitektūru, ko pusaudži un jaunieši kāri izmanto instagramīgiem fotobrīžiem. T/c “Origo" kļuvis arī par sava veida nākotnes sākumpunktu, jo  izstāžu telpā "Nākotnes pietura" burtiskā nozīmē var ieskatīties nākotnē. 

 

Ilgi gaidītais zinātkāres centrs "Futurimo Riga" vēl tikai top, bet jau patlaban iespējams iepazīt daļu no tā plānotās ekspozīcijas. 

 

Piemēram, dažādos objektus, kas vienkāršā veidā skaidro atšķirības starp kinētisko un statisko enerģiju, kā mehāniskā enerģija pārtop elektriskajā, kā izsekot elektromagnētiskajai indukcijai. Skolas vecuma bērni šeit gatavi ilgstoši pētīt, skatīt, izmēģināt, izzināt. Izglītojoša un aizraujoša aktivitāte, kas kopīgajiem iepirkumiem tirdzniecības centrā piešķirs pavisam jaunu pieredzi un emocijas. 

 

 

"Nākotnes pietura" kā izstāžu telpa noteikti būs interesanta un informējoša arī vecākiem. Šoreiz nav runa par tētiem, kas dažkārt par piedzīvoto sajūsminās vēl vairāk nekā bērni :). Iespējams, jūsu ģimenē aug vidusskolas vecuma jaunietis, kas ir dziļās pārdomās par nākotnes studiju virzienu. Viens no tirdzniecības centra  "Origo" mērķiem ir komunicēt Latvijas inovāciju un zinātņu sasniegumus, un tieši tādēļ ekspozīcijas telpas "Nākotnes pietura" saturu veido Rīgas Tehniskās universitātes pārstāvji. Šādā veidā jaunie prāti un plašāka sabiedrība tiek iepazīstināta ar Latvijas zinātnes veikumu pasaules līmenī. Iespējams, ka arī jūsu jaunieti tas ieintriģēs apsvērt pievēršanos eksaktajām zinātnēm. 

Saistītie raksti