Desmit idejas, kā ātri nomierināt bērnu (un sevi)

Ir dienas, kad viss kaitina mazliet vairāk kā citreiz. Bērns niķīgs un pats "uzvelcies" par niekiem, kas citreiz liktos tikai kā mazliet neveiksmīgs joks. Tādās dienās labāk pievaldīt mēli. Vai arī iemācīties nomierināties pašam un arī mazo.

Ziepju burbuļu ķeršana un spridzināšana ir nomierinoša.

FOTO: Shutterstock.com

Ziepju burbuļu ķeršana un spridzināšana ir nomierinoša.

Ir dažādas meditācijas un elpošanas tehnikas, kas nomierina satrauktos prātus, bet šeit apkopotās idejas noderēs ne tikai sevis paša, bet arī bērna emocionālā līdzsvara atgūšanai. Pamēģini kādu no tām! 

 

Vizualizē klusu vietu
Pētījumi liecina, ka vizualizācija strādā ļoti labi, ja runa ir par iekšējā līdzsvara atgūšanu. Kā rīkoties ar bērnu? Palūdz viņu aizvērt acis un iedomāties sevi klusā, mājīgā un omulīgā vietā. Pēc tam aicini viņu izstāstīt, kādas skaņas viņš dzirdēja un ko sajuta.  


Iedzer ūdeni 
Vai arī tev bērnībā vecmāmiņa deva padzerties cukurūdeni pēc lieliem emocionāliem pārdzīvojumiem? Tikpat efektīvi palīdz arī istabas temperatūras ūdens padzeršana maziem malciņiem, koncentrējoties uz dzeršanas un ūdens norīšanas procesu. Koncentrēšanās ir ļoti svarīga, jo novērš uzmanību no negatīvajām emocijām un ļauj nomierināties. 


Skaļi dziedi 
Skaļa dziedāšanas, ja apstākļi ļauj, ļoti uzlabo garastāvokli. Jādzied ir skaļi un jāizvēlas kāda no mīļākajām dziesmām.


Palēkā ar lecamauklu
Ieslēdz enerģisku mūziku un 2 minūtes intensīvi lec ar lecamauklu. Bērns, protams, dara tāpat. Der arī vienkārši lēkāšana bez lecamauklas. 

 

Pūt burbuļus 
Burbuļu pūšana ir metodes, kas palīdz stabilizēt elpošanu un atgriezties mierīgākā emocionālā stāvoklī. Ziepju burbuļu ķeršana un spridzināšana ir tikpat nomierinoša. 


Nopūt sveci
Sveces pūšana  ir vēl viens veids, kā līdzsvarot elpošanu. Aizdedzini sveci un aicini bērnu nopūst deglīti. Pūšanu var atkārtot vairākas reizes. Tas ir vingrinājums, kas domāts dziļās elpošanas pilnveidošanai. Lielisks veids, kā nomierinātos. 

Reklāma
Reklāma


Akvārijs iekšējam mieram 
Iespējams, ka esi pamanījis, ka iestādēs, kurās ir augsts stresa līmenis - slimnīcās, skolās un bērnudārzos, ir iekārtoti akvāriji. Zivtiņu vērošana akvārijā ļoti nomierina. Vēro zivis 10 - 15 minūtes un nosauc šo procesu par zivju terapiju. 


Elpo ar vēderu
Stresa laikā elpošana ir sekla un virspusēja. Lai nomierinātos, sāc elpot ar vēderu. Atgulies uz muguras un ievelc elpu tā, lai vēders piepūstos kā balons, pēc tam visu izpūt ar lielu garu izelpu. Izpildi šo vingrojumu 5 reizes. 

 

Uzraksti savas sajūtas uz papīra 
Emociju apzināšanās un iepazīšana ir viens no svarīgākajiem sevis iepazīšanas aspektiem.  Par šiem jautājumiem ir svarīgi runāt ar bērniem un domāt arī pašiem pieaugušajiem.
Dienasgrāmata ir labs treniņš emociju nosaukšanai skaļi un savas pašsajūtas atpazīšanai. Īpaši efektīvas metode pusaudžu emociju regulācijai. Mazāks bērns to var uzzīmēt. 

 

Pacīnies ar sienu 
Kad pārņem nevaldāmas un gandrīz vai agresīvas dusmas, un liekas, ka vajadzētu dauzīt šķīvjus, miermīlīgāks veids ir iedarboties uz sienu. Pieej pie sienas, piespied plaukstas un novadi visas dusmas uz to, mēģinot to pastumt. Iedomājies, ka ienaidnieks ir sienas, pret kuru tas var vērst visu dusmu spēku.  Pacīnies ar sienu vismaz 5 minūtes, redzēsi, ka paliks daudz vieglāk. ​

 

Informācija no portāla Letidor.ru