Mentālā aritmētika – rēķināšana prātā intelekta attīstībai
Bieži vien, lai kaut ko ātri izrēķinātu, mēs izmantojam kalkulatoru un praktiski esam atraduši no domas to izdarīt patstāvīgi. Kādēļ lauzīt galvu, ja vieglāk ir nospiest pāris pogu un rezultāts būs daudz ātrāk?
Noteikti tā ir vienkāršāk, bet tas mūs neattīsta, drīzāk
otrādi... Daudzkārt ir pierādīts, ka rēķināšana un
skaitļošana galvā ietekmē intelektuālo attīstību. Prasme ātri
rēķināt prātā ļauj ne tikai attīstīt smadzenes, bet
pielietojama arī ikdienā, jo ar rēķināšanu ikdienā saskaramies
diezgan bieži, bet kalkulators pa rokai ir ne vienmēr.
Kādā veidā var attīstīt rēķināšanu galvā?
Galvenais instruments, kurš tiek pielietots apmācību laikā ir
skaitāmie kauliņi. Ķīnā tos sauc par „abaku”, bet Japānā
- „sorobans”.
Skaitāmie kauliņi ir veidoti tā, ka vienu konkrētu skaitli var
attēlot tikai vienā veidā – tātad katram skaitlim ir konkrēti
noteikts vizuālais tēls. Metodes apgūšanā bērns izmanto 2
rokas un iesaista abas smadzeņu puslodes. Pirmajā etapā viņš
izmanto skaitāmos kauliņus, otrajā – speciālas kārtis, bet tālāk
notiek maģija – bērns rēķina prātā, sev priekšā iztēlojoties
skaitāmos kauliņus. Tikai stādieties priekšā iztēles spēku un
domāšanas ātrumu šādam bērnam!
Jums vairs nevajadzēs kalkulatoru – pēc apmācībām jūsu bērns
spēj izpildīt visas matemātiskās darbības galvā
- saskaitīšanu, atņemšanu, reizināšanu, dalīšanu ar
jebkuru skaitli.
Kāpēc svarīgi rēķināt galvā
Matemātika bērniem un skolniekiem ir viena no pamatpriekšmetiem,
pateicoties kam, veidojas iemaņas ne tikai rēķināt, bet arī
loģiskā domāšana, asa uztvere, spēja iegaumēt un
strukturēt informāciju. Prasmes rēķināt – tas ir
savdabīgs pakāpiens šajā sarežģītajā lietā. Pirmās nodarbības
var sākt jau no 4 gadu vecuma.
Apgūstot šīs iemaņas, bērni attīsta labo smadzeņu puslodi (tieši
tā atbild par vizuālo tēlu uztveršanu, telpisko domāšanu,
analoģiju veidošanos un tā tālāk). Tātad prasmi acumirklī veikt
darbības ar divciparu un pat trīsciparu skaitļiem. Kā
piemēru abu smadzeņu pusložu attīstībai Menar skolotāji min šādu
faktu: pēc noteikta nodarbību skaita bērni bez grūtībām
vienlaicīgi pēc atmiņas attstāsta pasaku un veic darbības ar
trīsciparu skaitļiem.
Bērnu vecāki ir novērojuši, ka burtiski pēc 2 – 3 mēnešu apmācībām
bērni kļūst vairāk savākti, vieglāk spēj koncentrēties. Un tas
kopumā labi iespaido sniegumu skolā, lai gan jēga nav atzīmēs, bet
gan prasmēs.
Programma paredzēta 3 gadiem. Tiek uzņemti bērni vecumā no 4 līdz
12 gadiem.
Ja vēlaties, lai bērns kļūst uzmanīgāks un spēj labāk
koncentrēties, nāciet uz Menar akadēmiju. Protams ātra
rēķināšana prātā nav pati noderīgākā prasme pasaulē, kur visi var
izmantot kalkulatoru, taču prasmes, kuras tiek attīstītas
nodarbību laikā – sākot no vizuālās domāšanas līdz
acumirklī sastādītai sarežģītai analoģijai – lūk tas ir, kas
noderēs vienmēr.
"Menar akadēmija" pirmo reizi durvis vēra Lietuvā 2013. gada
janvārī. Uz doto brīdi Menar akadēmiju apmeklē vairāk kā 600
bērnu visā Lietuvā. Menar akadēmija, kura strādā pēc
"Menar Mental Aritmetic" programmas, ir ieguvusi lielu
interesi ne tikai Viļņā, bet arī Kauņā, Klaipēdā, Šauļos.
No 2016. gada septembra "Menar akadēmija" aicina uz
mentālās aritmētikas nodarbībām Rīgā, Krāslavas ielā 14.
Sīkāka informācija: www.menar.lv, www.facebook.com/MenarLatvia.
Mentālās aritmētikas programma palīdzēs bērniem veiksmīgi
attīstīties jebkurā izglītības virzienā!