Četras rotaļas kustību koordinācijas un motorikas uzlabošanai

Klāt ir vasara ar tik daudz iespējām kustēties, darboties, rāpties, izmēģināt ko jaunu. Kontakts ar dabu un plašums ir ļoti attīstoša vide mazam bērnam. Zīmēšana, bumbiņas mešana un akmentiņu pētīšana ir vienkāršas rotaļas, kas bērnam dod ļoti daudz vērtīgu prasmju.
  • Līga Brūvere

    Līga Brūvere

    “Mammamuntetiem.lv” redaktore

  • Jekaterina Bovtramoviča

    Jekaterina Bovtramoviča

    Fizioterapeite

FOTO: Artūrs Ķipsts

Vasara ir tik piemērots laiks, lai iemācītos un atklātu ko jaunu!

Latvijas vecāku organizācija “Mammamuntetiem.lv” nodrošina iespēju bez maksas abonēt digitālos žurnālus un saņemt regulāru un uzticamu informāciju savā e-pasta kastītē par bērnu audzināšanu dažādos vecumposmos. Digitālie žurnāli lasāmi gan latviešu, gan krievu valodā. Digitālie žurnāli lasāmi un abonējami to digitālajā platformā Zurnali.mammamuntetiem.lv.

 

“Rimi Bērniem” kustības un stājas eksperte, fizioterapeite Jekaterina Bovtramoviča iesaka rotaļas aptuveni 1,5 gadus veciem bērniem, kuras var spēlēt ar vecākiem vai ļaujoties brīvām spēlēm savā nodabā.

 

1. Burbuļu pūšana

Burbuļu pūšana uzlabo plaušu ekskursiju jeb kustību apjomu, trenē izelpu. Burbuļu pūšamā kociņa noturēšana rokās attīsta kustību koordināciju un sīko motoriku, jo ierīce ir jāsatver, jāiemērc trauciņā un mērķtiecīgi jānovada līdz mutei. Un re! Ir iznācis liels, krāsains burbulis. Gribas pūst vēl un vēl!  

 

 

2. Rotaļas ar bumbām

Bērna rotaļu kaste nav iedomājama bez dažāda izmēra bumbām. Tās ir ļoti attīstošas un bērniem tik ļoti patīk! Pusotru gadu vecs bērns, metot bumbu, uzlabo koordināciju, attīsta sfērisko tvērienu un mācās trāpīt mērķī.

 

 

Reklāma
Reklāma

 

3. Asfalta māksla

Zīmēšana uz asfalta, ārā un pagalmā dod pavisam citu telpas dimensiju. Ja papīra laukums izteiksmes iespējas ierobežo, tad viss plašais celiņš tagad ir bērna rīcībā. Zīmēšana attīsta sīko motoriku, veicina radošās izpausmes, uzlabo spēju domāt, plānot un darbina iztēli.

 

 

4. Rotaļa ar glāzītēm

Saskaņā ar Emmijas Pikleres metodi bērnam nevajag gādāt košas, skanošas rotaļlietas, jo visattīstošākais process notiek, darbojoties ar vienkāršiem priekšmetiem, izdomājot, ko ar tiem darīt. Piemēram, liekot glāzītes vienu otrā, bērns attīsta loģiku un mācās plānot nākamās darbības spēlēšanās procesā. Savukārt, ja tādu pašu glāzīti aizmet, tā nokrīt un atskan blīkšķis, bērns iemācās, kā rodas skaņas un kādā secībā tas notiek – vispirms metiens un tad skaņa, atsitoties priekšmetam pret kaut ko cietu. Tikai dažas plastmasas glāzītes, kas izvietotas cita aiz citas, ir vienkāršs, bet bērnam aizraujošs veids, kā uzlabot un pilnveidot līdzsvara un koordinācijas sajūtu, uzlabo spēju pārvarēt barjeras, prasmi plānot un saskaņot kustības.