Ķīnā repo, Anglijā izsmej Eltonu Džonu: kā potēšanos pret Covid-19 reklamē citās valstīs?

Cilvēku vakcinēšana pret Covid-19 ir būtiska daļa no plāna cīņai pandēmiju arī citās valstīs, ne vien Latvijā, līdz ar to arī citviet pasaulē, mēģinot veicināt potēšanos, tiek realizētas sabiedrības informēšanas kampaņas. Kamēr vieni mēģina pārliecināt ar humoru un asprātībām, citi izvēlas biedēt.

FOTO: Kadrs no video

Šeit pkopotas interesantākās un savdabīgākās video reklāmas no dažādām valstīm, kurās, līdzīgi kā šobrīd Latvijā, norit vai nesen ir noritējušas vakcinēšanās kampaņas.

 

Francijā pote kā atslēga visām durvīm
 

Francijā vasaras sākumā uzsāktā kampaņa cilvēkus pēc Covid-19 potes tiekties mudina, sasaistot adatu plecā ar veikalu, koncertzāļu, teātru u.c. sabiedriski nozīmīgu vietu atkal-atvēršanos.

Francūži šoreiz izvēlējušies nevis biedēt vai smīdināt, bet gan pacilāt, simboliski pasniedzot Covid-19 vakcīnas piepildītu šļirci kā atslēgu visām durvīm.
 


 Austrālijā potes reklāmai trillera noskaņas

Pavisam citādu ceļu izvēlējies iet Austrālijas Veselības departaments, jūlijā sociālajos tīklos publicējot pusminūti garu, stindzinošu video, kurā centrālā loma ir stacionētai Covid-19 slimniecei.

Sieviete elso, raud un acīmredzami mokās, guļot slimnīcas gultā ar elpceļos saspraustām elpošanas ierīcēm.

Covid-19 slimnieces lomas atveidotājas vaibsti liek padomāt, ka sieviete vēlas saukt kādu pēc palīdzības, taču vienlaikus apzinās, ka ārsti pacientes labā šobrīd ir izdarījuši visu, ko spēj.

Reklāma beidzas ar vienkāršu aicinājumu: “Paliec mājās. Piesakies uz vakcināciju”.

Zem video portālā “Youtube” pierakstīts, ka reklāmā atveidota smaga Covid-19 slimības gaita un, ka tas var nebūt piemērots personām ar vājiem nerviem.
 

Krievi izvēlas tumšu humoru


“Nemaksājiet par ekskursiju slimnīcā ar savu dzīvību,” tā nosaukts 30 sekunžu garais video, kuru Krievijas valdība publicējusi “стопкоронавирус.рф” vietnē (analogs manavakcina.lv un covid19.gov.lv resursiem).

Tajā galvenajā lomā iejuties O. M. Filatova vārdā nosauktās Maskavas pilsētas klīniskās slimnīcas Nr. 15 galvenais ārsts Valērijs Večorko.

Vispārīgu aicinājumu vietā Krievijas informatīvajā videomateriālā ārsts ar jaušamu devu tumša humora aicina vietējos vakcīnu skeptiķus iepazīties ar to, cik “patīkama” pieredze var piemeklēt cilvēkus, kuri izvēlas pirkt viltotus digitālos Covid-19 sertifikātus un nepotēties.

“Sāksiet smakt, šis aparāts precīzi parādīs, cik daudz ir palicis pāri no jūsu plaušām. Lūk, šis aparāts nepieciešamības gadījumā elpos jūsu vietā. Ierīce ar to tiks galā, bet – vai tiksiet galā jūs? Šeit ir reanimācija – pēdējā vieta, no kuras vēl var atgriezties mājās,” fonā skanot draudīgai mūzikai, stāsta mediķis.

“Bet šis ir mūsu slimnīcas klusākais gaitenis. Šeit jūsu ekskursija var arī beigties,” beigās, aicinot apdomāties, vai ir vērts atteikties no vakcīnas un pirkt viltotus sertifikātus, saka mediķis.
 

Singapūras skanīgā reklāma varētu būt “lipīgāka” par pašu vīrusu

Reklāma
Reklāma


Tikmēr bezgala koša un jestra Covid-19 vakcinēšanās kampaņas reklāma vēl maijā startēja Singapūrā, kur saslimšanas statistika tobrīd nebūt nebija tā sliktākā, salīdzinot ar citām valstīm.

Aicinājumu potēties tur izdziedāja komiķis Gurmits Singhs, iejūtoties sevis izveidotajā un vietējo ļoti iemīļotajā tēlā Pua Ču Kang – ekscentriskā džentlmenī, kurš aicina sabiedrību nebūt vienaldzīgiem un nebaidīties no potes.

“Nenogaidiet, potējieties!” pavasarī tika aicināti singapūrieši.
 
 

ASV uz potēšanos mudina trīs prezidenti
 


Tikmēr ASV, kur realizētas visdažādākās vakcinēšanās kampaņas (gan kā valsts iestāžu, gan nosacīti privātas iniciatīvas) vēl šī gada martā pilsoņus aicināja potēties, sapulcējot vienuviet trīs leģendārus ASV prezidentus – 42. ASV prezidentu Viljamu Džefersonu “Billu” Klintonu (Demokrāti), 43. ASV prezidentu Džordžu V. Bušu (Republikāņi) un 44. ASV prezidentu Baraku H. Obamu.

Džordžam Bušam “jaunākajam” stāvot pa vidu abiem demokrātiem, prezidenti kopīgi aicināja amerikāņus uzticēties vakcīnām un piebilda, ka krīzes risināšana ir pašu “amerikāņu rokās”.


Ķīnieši iedrošina ar repošanu

 


Ķīnas Sičuaņas provincē šī gada maijā Veselības komisija izlēma, ka pilsoņus potei vislabāk sanāks motivēt, liekot ārstiem, policistiem un citu dzīvesgājumu ļaudīm iejusties modīgu hiphopa mākslinieku lomās.

Tādējādi tapa nedaudz par minūti garākais, šķiet, deviņdesmito gadu Āzijas popmūzikas iedvesmotais repa priekšnesums ar pamatdomu – sabiedrībai nepieciešams vienoties un vakcinēties pret Covid-19.

Jāteic, ka, lai arī parasti valdības centieni repot informējošo kampaņu ietvaros ne ar ko labu nebeidzas, ķīniešiem tomēr ir izdevies iefilmēt diezgan pārliecinošu sniegumu, ņemot vērā apstākļus.

Sičuaņas provinces Veselības komisijas “nomestais” repa hits saucas “Sapotējies fiksi”.
 


Briti rāda vakcīn-reklāmas filmēšanas “aizkulises”
 

Lai tur vai kā, balva par gaumīgāko un asprātīgāko vakcinēšanās kampaņas video rullīti tomēr tiek britiem.

Apvienotās Karalistes Nacionālā Veselības dienesta (NHS) tautā palaistā, minūti ar pusi garā reklāma it kā parāda īstās vakcīnu reklāmas filmēšanas aizkulises, kurās kā veca sēta izgāžas britu un visas pasaules iemīļotais, leģendārais, bruņinieku kārtā ieceltais mūziķis sers Eltons Džons.

Video sākas ar aizkadra balsi, kura saka priekšā Eltonam Džonam, ko un kā demonstrēt provēs, kandidējot uz vietu NHS reklāmā par vakcīnām.

Pavisam drīz top skaidrs, ka pasaulslavenajam pianistam un dziesmu autoram nebūt neiet pārāk labi, un, ka NHS patiesībā grib filmēt nevis viņu, bet gan citu britu izcelsmes pasaulslavenu “bruņinieku” – titulēto aktieri Maiklu Keinu.