"Zaļais koridors" Latvijas Onkoloģijas centrā darbojas labi

Šādu atziņu pauda uz diskusiju par „zaļā koridora” pirmajiem diviem darbības mēnešiem uzaicinātie onkoloģisko pacientu organizāciju un ģimenes ārstu pārstāvji. 

FOTO: Shutterstock.com

Austrumu slimnīcas, ģimenes ārstu un onkoloģisko pacientu biedrību pārstāvji diskusijas noslēgumā vienojās vēlreiz tikties tad, kad „zaļais koridors” būs darbojies jau pusgadu, lai saprastu, vai nepieciešami vēl kādi uzlabojumi.


„Zaļais koridors” jeb sistēma, kas pacientiem ar aizdomām par onkoloģisku slimību ļauj tikt uz konsultāciju pie onkoloģijas speciālista ne vēlāk kā desmit dienu laikā, darbojas no 1. oktobra. Ja radušās aizdomas par vēzi, pacientu uz konsultāciju pie onkoloģijas speciālista, zvanot pa speciālu tālruņa numuru, piesaka ģimenes ārsts. Zvanu pieņem un operatīvi reģistrē ārstniecības iestādes administrators, vajadzības gadījumā sniedzot arī konsultāciju par neskaidriem jautājumiem. Pašlaik Latvijas Onkoloģijas centrā, izmantojot „zaļo koridoru”, tiek pieteikti vidēji 20 pacienti dienā. 


„Man, protams, ir gandarījums par diskusijā izskanējušo atziņu, ka onkoloģisko pacientu „zaļais koridors” Austrumu slimnīcā darbojas labi, taču uzskatu, ka vienmēr kaut ko iespējams uzlabot,” sacīja Austrumu slimnīcas valdes priekšsēdētāja Anita Slokenberga. 


Tā kā „zaļā koridora” darbības efektivitāte ir atkarīga no Latvijas Onkoloģijas centra speciālistu un ģimenes ārstu ciešas sadarbības, Austrumu slimnīcas valdes rīkotās diskusijas mērķis bija sarunā ar ģimenes ārstu asociāciju pārstāvjiem apzināt problēmas, ar kurām ārsti saskaras, izmantojot „zaļo koridoru”. Diskusija notika 28. novembrī Latvijas Onkoloģijas centrā. 


Latvijas Ģimenes ārstu asociācijas prezidente Sarmīte Veide, vērtējot „zaļā koridora” darbību, sacīja: „Pirmajās nedēļās, protams, ģimenes ārstiem bija dažādas neskaidrības, bet mēs ģimenes ārstus informējam par to, un domāju, ka viss lēnām iestrādāsies. Pirms diskusijas Latvijas Ģimenes ārstu asociācija ģimenes ārstiem bija izsūtījusi aptauju, lūdzot novērtēt, kā pašlaik darbojas „zaļais koridors”. Ārsti atzīmēja, ka telefoni ir sazvanāmi acumirklī un ir ļoti laba komunikācija. Tāpat visi pacienti tiešām ātri tiek uz konsultāciju, un līdz šim neviens nav „atbumbots”.”


„Mēs tiešām nevienu neatraidām, un laba komunikācija ar ģimenes ārstiem ir ļoti svarīga gan mums, gan pacientam, lai nodrošinātu viņa pēc iespējas ātrāku tikšanu pie nepieciešamā speciālista. Vienmēr pajautāju arī pacienta vecumu un no kurienes viņš ir, jo nav nozīmes pacientu no Valkas pierakstīt astoņos no rīta. Vieta atrodas vienmēr,” stāstīja Austrumu slimnīcas Ambulatorās daļas administratore Silvija Beikerte, kura pieņem ģimenes ārstu zvanus.  

Reklāma
Reklāma


Austrumu slimnīcas, ģimenes ārstu un onkoloģisko pacientu biedrību pārstāvji diskusijas noslēgumā vienojās vēlreiz tikties tad, kad „zaļais koridors” būs darbojies jau pusgadu, lai saprastu, vai nepieciešami vēl kādi uzlabojumi.


Latvijas Onkoloģijas centrs ir lielākā onkoloģisko pacientu ārstniecības iestāde Latvijā, kur pašlaik uzskaitē ir vairāk nekā 70 tūkstoši pacientu. Katru gadu Onkoloģijas centrā tiek konstatēti vidēji 11 tūkstoši jaunu onkoloģijas pacientu.