Agresīvos skolēnus uz laiku ievietos citā mācību telpā

Ja skolotājs klasē konstatēs, ka kāds skolēns ar savu agresīvo uzvedību apdraudēs apkārtējo drošību, viņu aizvedīs uz atsevišķu mācību telpu, kur ar bērnu strādās pedagogs vai sociālais darbinieks, to paredz Ministru kabinetā akceptētie Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavotie grozījumi noteikumos par kārtību, kādā nodrošināma izglītojamo drošība izglītības iestādēs un to organizētajos pasākumos.

Ministrija kārtējo reizi mēģina risināt jautājumu, ko darīt ar agresīvajiem skolēniem. Foto: Ēriks Kungs.

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Ministrija kārtējo reizi mēģina risināt jautājumu, ko darīt ar agresīvajiem skolēniem. Foto: Ēriks Kungs.

 

Grozījumi paredz, ka gadījumā, ja pedagogs konstatē, ka izglītojamais ar savu agresīvo uzvdību apdraud savu un citu bērnu drošību, viņš informē izglītības iestādes vadītāju. Izvērtējot apdraudējumu, izglītības iestādes vadītājs nodrošina, ka izglītojamajam tiek mainīta mācību vieta, tas ir, viņam tiek nodrošināta cita telpa, kurā viņu pieskata atbalsta personāls vai kāds cits pedagogs. Šajā laikā pedagogs uzdod mācību uzdevumus, kurus izglītojamais pilda un nodod attiecīgajam pedagogam.

 

Mācības citā telpā tiek nodrošinātas vienu mācību stundu vai pilnu mācību dienu. Par šādas situācijas rašanos izglītības iestādes vadītājs informē izglītojamā vecākus, kā arī norāda uz turpmāk nepieciešamo vecāku sadarbību ar izglītības iestādi.

 

Reklāma
Reklāma

Ja vecāki ar skolu nesadarbosies agresīvā bērna audzināšanā, ziņas nosūtīs pašvaldībai un speciālisti lems par turpmāko rīcību.

 

Grozījumi paredz arī to, ka izglītības iestādes vadītājs ar rīkojumu nosaka turpmāko rīcību atbalsta personālam ar izglītojamo un viņa vecākiem, izstrādājot atbalsta pasākumus, kas paredz sagatavot izglītojamajam individuālo mācību plānu, veikt regulāru sociālpedagoģisko darbu, piesaistot psihologu, sociālo pedagogu, pēc nepieciešamības arī citus speciālistus) atbilstoši izglītojamā vajadzībām un situācijai.

 

Gadījumos, ja izglītojamā vecāki nevēlas sadarboties ar izglītības iestādi, kā arī, ja nav uzlabojumi izglītojamā uzvedībā, informācija tiek nosūtīta pašvaldībai, kura ir tiesīga sasaukt starpinstitucionālo sanāksmi, pieaicinot izglītības iestādes atbildīgos speciālistus, izglītojamā vecākus, pārstāvjus no attiecīgās pašvaldības izglītības pārvaldes vai izglītības speciālistu, sociālā dienesta, bāriņtiesas, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas un citus speciālistus, piemēram, pašvaldības policiju, ārstniecības personas - psihiatru, psihoterapeitu, kas stādā ar bērnu, kas lemj par turpmākajiem atbalsta pasākumiem.