Zinātnieki pierādījuši – ūdens uzlabo prāta spējas un atmiņu

Uztura un veselīga dzīvesveida speciālisti gadiem ilgi uzsver nepieciešamību uzņemt pietiekamu daudzumu ūdens, jo tas labvēlīgi ietekmē cilvēka organismu, precīzāk sakot – prāta spējas.

Pētījumā tika noskaidrots, ka bērni, kuri dienas laikā izdzer pietiekamu daudzumu ūdens, labāk izpilda atjautības uzdevumus un atmiņas testus, līdz ar to spēj sasniegt labākus mācību rezultātus.

FOTO: Shutterstock.com

Pētījumā tika noskaidrots, ka bērni, kuri dienas laikā izdzer pietiekamu daudzumu ūdens, labāk izpilda atjautības uzdevumus un atmiņas testus, līdz ar to spēj sasniegt labākus mācību rezultātus.

 

„Nestlé” izpētes institūta un Kalifornijas Universitātes zinātnieki ir pierādījuši, ka pietiekams patērētā ūdens daudzums spēj uzlabot kognitīvo funkciju un atmiņu, kā arī palīdz koncentrēties.


Zinātnieki pētījumā vēlējās noskaidrot, kā organismu ietekmē nepietiekama un pietiekama šķidruma uzņemšana. Tika pētīta ūdens ietekme uz 9–12 gadus vecu bērnu kognitīvo funkciju, spēju atcerēties un koncentrēties. Pētījumā tika noskaidrots, ka bērni, kuri dienas laikā izdzer pietiekamu daudzumu ūdens, labāk izpilda atjautības uzdevumus un atmiņas testus, līdz ar to spēj sasniegt labākus mācību rezultātus.


Pētījumā piedalījās 52 bērni vecumā no 9 līdz 12 gadiem. Katru dienu pētījuma dalībniekiem tika izsniegts atšķirīgs ūdens tilpums, tādējādi pētot, kā izdzertā ūdens daudzums ietekmē viņu spēju veikt dažādus kognitīvus uzdevumus un testus. 

 


LASI ARĪ: Ļausim bērniem dzert ūdeni! Arī stundu laikā

Reklāma
Reklāma

Kurās darba vietās obligāti ir jānodrošina dzeramais ūdens?

Jādzer daudz, bet negribas? Idejas, kā sev iestāstīt, ka ūdens nav parasts ūdens



Pirmajā dienā pirms brokastīm bērniem bija jāveic dažādi testi, kurus atkārtoja pēc divarpus stundām, un jāizdzer 750 ml ūdens. Nākamajā dienā bērni uzdevumus atkārtoja noteiktajā laikā, pēc brokastīm ūdeni nedzerot vispār. Pētnieki bērnu hidratācijas statusu novēroja, analizējot viņu urīna paraugus un izvērtējot specifisku rādītāju izmaiņas.


Rezultāti pierādīja, ka tie bērni, kuru urīna paraugos specifiskie rādītāji svārstījās mazāk, salīdzinot paraugus dienā, kad ūdens tika dzerts un kad netika, kognitīvos testus izpildīja daudz labāk tajā dienā, kad papildus izdzēra ūdeni. Tas nozīmē, ka bērni, kas regulāri lieto pietiekamu daudzumu šķidruma, izceļas ar labāku kognitīvo funkciju, kā arī viņu darba atmiņa darbojas labāk un viņi spēj vairāk koncentrēties. 
Uztura speciāliste Eva Kataja uzsver: “Lai arī slāpes var veldzēt ar dažādiem dzērieniem, ūdenim ir jābūt primārajam dzērienam cilvēku uzturā, lai nodrošinātu labu veselību. Lai veicinātu ūdens uzņemšanu, tam būtu jābūt bērniem brīvi pieejamam vienmēr – gan skolā, gan mājās, gan arī ārpus tām!"