Uzstāda pirmo tirdzniecības automātu ar intīmās veselības produktiem; izvietos vēl vairākus desmitus

FOTO: Publicitātes foto
"Izglītība un prezervatīvu pieejamība palīdz samazināt STS un neplānotu grūtniecību skaitu,” uzsver “Papardes zieds” valdes priekšsēdētāja Iveta Ķelle.
“Patiess prieks, ka beidzot arī Latvijā! Prezervatīvu pieejamība diskrētā veidā ir veids, kā nodrošināt atbildīgas seksuālās attiecības. Izglītība un prezervatīvu pieejamība palīdz samazināt STS un neplānotu grūtniecību skaitu,” uzsver “Papardes zieds” valdes priekšsēdētāja Iveta Ķelle.
Tirdzniecības automātā pieejami populārākie produkti: “Durex”, “OneTouch”, “Skyn” un Latvijas zīmola “Mylome” prezervatīvi, kā arī lubrikanti. Piedāvājums aptver gan klasiskus prezervatīvus un risinājumus bez lateksa cilvēkiem ar alerģiju, gan arī produktus ar papildu stimulējošiem efektiem. Automāts nodrošina maksimāli diskrētu iepirkšanos ar kartes maksājumu, sniedzot iespēju, ka pie automāta var pavadīt pavisam īsu laiku.
Kā stāsta zīmola “Juno” pārstāvji: “Pirmie pirkumi Tallinas kvartālā jau ir notikuši gan diennakts gaišajā, gan īpaši daudz diennakts tumšajā laikā. Šobrīd otrs šāds automāts atrodas Āgenskalna tirgū un darbojas tirgus darba laikā. Katrs automāts piedāvā vidēji 60 produktu, nodrošinot plašu izvēli un pastāvīgu pieejamību. Automāti tiek attālināti monitorēti un regulāri papildināti.”
Šāda pieejamība ir būtiska, jo starptautiski pētījumi rāda, ka daudzviet Austrumeiropā jauni vīrieši joprojām jūtas neērti, iegādājoties prezervatīvus aptiekā. Saskaņā ar Apvienoto Nāciju iedzīvotāju fonda (UNFPA) un Starptautiskās ģimenes plānošanas federācijas (IPPF) pētījumu, piekļuve kontracepcijas līdzekļiem – īpaši konfidencialitātes nodrošināšana – ir būtisks izaicinājums jauniešu vidū, un joprojām ir nepieciešami jauniešiem draudzīgi pakalpojumi.
Lielbritānijā veiktais pētījums, ko publicējis seksuālās veselības testēšanas pakalpojumu sniedzējs “Better2Know”, norāda, ka 54% vīriešu un 57% sieviešu izjūt kaunu, iegādājoties prezervatīvus.