Krīzes dēļ cilvēki internetā vairāk skatās pornolapas

Raksta saturs nav piemērots auditorijai, kas jaunāka par 18 gadu vecumu. 

Pētījumā, ko februārī veikusi reklāmas aģentūra Euro RSCG Riga sadarbībā ar sabiedrisko attiecību aģentūru Euro RSCG PR, atklājās, ka mēneša laikā 62,9% aptaujāto apmeklējuši pornogrāfiska satura mājas lapas, savukārt 54,3% skatījušies pornogrāfiska satura filmas. Speciālisti skaidro, ka ekonomiskās krīzes iespaidā cilvēki vairāk paliek mājās un meklē virtuālās attiecības.

Krīzes dēļ cilvēki internetā vairāk skatās pornolapas

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Pēc statistikas datiem, seksa portāls gribu.lv kaut arī ar mazāku lietotāju skaitu, ir mēnesī aptuveni piecas reizes skatītāks nekā ziņu portāls diena.lv (gribu.lv - mēneša laikā 54'000 lietotāji un 10 milj. lapu apskates, savukārt diena.lv - 186'000 lietotāji un 4,9 milj. lapu apskates). Par spīti lielajai interesei un statistiski lielajam seksa partneru daudzumam, latvietis ir „tāds, kas lasa, skatās, taču nekomunicē,” uzskata populāra bloga par seksa tēmām autore Merelina: „Manu blogu lasa daudzi, taču komentārus saņemu reti, turklāt no vieniem un tiem pašiem lietotājiem. Arī personīgas vēstules saņemu ļoti reti.”

Internets kompensē nespēju veidot attiecības
Pētījums parāda, ka būtiski palielinājusies interneta nozīme informācijas meklēšanā un datora lietošana kopumā, kā arī ar ģimeni kopā pavadītais laiks. Cilvēki ekonomisko apsvērumu dēļ mazāk iet uz kino, veikaliem, klubiem un krīzes radīto spriedzi acīmredzot kompensē ar pavadīto laiku ģimenē un saviem vaļaspriekiem.

„Brīvā laika pavadīšana internetā, iespējams, kompensē attiecību, ģimenes un seksa neesamību”, skaidro sociālantropoloģe Aivita Putniņa: „Mēs esam pieraduši pie sadzīves neērtībām, kuras mums atnesusi krīze, - mēs pielāgojamies un vairs, piemēram, neapmeklējam restorānus, bet pusdienojam mājās, pavadot laiku ar ģimeni. Tomēr attiecību kopšana ir liela slodze, kura daudziem liek meklēt atelpu internetā,” norāda Aivita Putniņa. „Tas mums liek apšaubīt mūsu spēju uzturēt attiecības - vairs nav lielveikalu, klubu, kur varam pasīvi aiziet un kas sastrukturē mūsu laiku. Tā vietā mēs paliekam mājās un mums ir pašiem jāstrukturē savs laiks, jāveido attiecības un šis brīvais laiks ar kaut ko jāaizpilda.”

Reklāma
Reklāma