Mācību gada sākumā vēl daudz nezināmā par jauno kompetenču apmācību skolās
Septembrī sāksies kompetencēs balstītā mācību satura aprobācija 100 Latvijas skolās, taču pedagogi un mācību iestāžu vadītāji aizvien pauž neziņu par sagaidāmo, ziņo www.lsm.lv.
Tāpēc 120 pedagogi un skolu vadītāji pulcējās, lai dalītos pieredzē mācību darba organizēšanā pēc jaunā satura ieviešanas. Ministrija gan uzskata, ka visu gadu strādājusi ļoti intensīvi un savu ir paveikusi, skolotājus plašāk informējot pagājušajā nedēļā.
Skolotāji savā starpā dalās pieredzē
Septembrī jauno mācību saturu aprobēs 100 skolās visā Latvijā, taču
pedagogi vēl pavasarī, pirms vasaras atvaļinājuma, pauda neziņu par
to, kā būs jāmāca, jo papildu laiks šādu stundu sagatavošanai nav
paredzēts un pilotprojektā aktīvi iesaistīti tikai seši tūkstoši
pedagogu.
Vecāki mēdz ironizēt, ka mēs runājam par izmaiņām, bet, vai tās patiešām tiks ieviestas. Lai tas nepaliek tikai uz papīra.
Piemēram, Jelgavas Spīdolas ģimnāzija brīvprātīgo projektā
uzņēmusies koordinatora lomu uzņēmējdarbības kompetences
attīstīšanā. “Šī tikšanās manī atkal radīja tādu drošību, ka
skolotāji ļoti daudz ko meklē. Viņi meklē idejas. Meklē veidus, kā
bērniem iemācīt. Tas ir pat svarīgāk, nevis gaidīt, ko mums teiks,
bet pašam meklēt tās iespējas, idejas,” saka ģimnāzijas ekonomikas
skolotāja Inta Jorniņa. Viņa jau tagad uzskata, ka māca bērniem
kompetences, veidojot biznesa plānus, skolēnu uzņēmumus, kas
veiksmīgi startē starptautiskos konkursos.
Nepagūst sagatavoties pilnvērtīgi
Projekta kopējais budžets ir nepilni 14 miljoni eiro, un Valsts
izglītības satura centrs izpildījis solīto un daļu finansējuma
pārdalījis alternatīvajam skolu tīklam. Projekta ieviešanas
vadītāja Zane Oliņa teic, ka centrs kopā ar ministriju par jauno
saturu plašāk informējis pedagogus īpašā konferencē Rīgā. Arī
tos, kas pagaidām neesot pievienojušies nevienai no iniciatīvām.
Tiesa, lai sagatavotos pilnvērtīgi, tam laika pietrūcis.
Valsts izglītības satura centru pārstāvošā Zane Oliņa saka, galīgie
uzstādījumi un rāmji mācību materiāliem būšot gatavi februārī.
Vairs nebūšot noteikta stundu skaita sadalījuma nedēļā pa mācību
priekšmetiem, bet gan konkrēts apjoms vairāku gadu griezumā, tāpēc
skolas pašas varēšot plānot, kā atvēlēto laiku sadalīt, un kad, ko
tieši mācīt.
Lielākā interneta ģimenes portāla „mammāmuntētiem.lv”
vadītāja Inga Akmentiņa-Smildziņa norādīja, ka vecāki
aktīvi sekojot līdzi publiski pieejamai informācijai par sagaidāmo,
bet arī viņiem skaidrības neesot. Būtiski, lai izglītības kvalitāte
krasi neatšķirtos dažādās skolās.
“Tas galvenais, par ko arī vecāki vai arī sabiedrība mēdz ironizēt,
ka mēs runājam par izmaiņām, bet, vai tās patiešām tiks ieviestas.
Lai tas nepaliek tikai uz papīra. Tā nezināšana rada tādas bailes
un neuzticību,” pauž Akmentiņa-Smildziņa.
Nepieciešamība pēc mācību modeļa maiņas tiek pamatota ar vēlmi
uzlabot Latvijas skolēnu sasniegumu rādītājus starptautiskā
griezumā. Latvijas skolēnu zināšanas dabas zinībās, matemātikā un
lasīšanā ir viduvējas, salīdzinot ar citām attīstītajām
valstīm.
Avots: www.lsm.lv