Praktiski padomi sēdoša darba darītājiem veselības saglabāšanai

Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas ergoterapeite Agnese Kārkliņa norāda, ka arvien biežāk visā pasaulē speciālisti runā par „atkarību no sēdēšanas”: „Visvairāk ar to saskaras cilvēki, kuri strādā birojos, vairākas stundas dienā pavada automašīnā, proti, cilvēki, kuriem lielākā dienas daļa jāpavada sēžot. Cilvēks slimo, bet nesaista to ar mazkustīgo dzīvesveidu, turpretī pētījumi pierāda, ka ilgstoša sēdēšana ietekmē muskuloskeletālās sistēmas, iekšējo orgānu un smadzeņu darbību. Nepareiza sēdēšanas poza ir galvenais faktors, kas veicina ar pozu saistītu sāpju sindromu pieaugumu.”  

FOTO: Shutterstock.com

Ja strādā pie datora, ik pēc 45 minūtēm veic dažādus vingrinājumus!

Ergoterapeite norāda, ikviens sēdoša darba veicējs pats, regulāri ievērojot vienkāršus principus, var novērst ar sēdēšanu saistīto problēmu veidošanos vai apturēt to saasināšanos: ievērot pareizu sēdēšanas pozu, izmantot palīglīdzekļus pozas atvieglošanai un veikt vingrojumus statiskās slodzes samazināšanai.

Lai samazinātu sēdēšanai veltīto laiku un palielinātu aktivitāti, speciāliste piedāvā ikdienā atcerēties šos dažus principus:
1. Ja darbs jāveic atrodoties sēdus pozīcijā, ik pa 45 min plāno 5-10 min garu atpūtas pauzi, kuras laikā jāpieceļas
2. Pārskati savu darāmo darbu sarakstu – vai ir darbi, kurus vari veikt, atrodoties stāvus pozīcijā? Ja jā, tad dari to!
3. Pēc pusdienu pauzes noteikti kādas 10 min pastāvi, pastaigājies, lai veicinātu gremošanas orgānu darbību!
4. Ja vien vari, nezvani, bet aizej!
5. Lifta vietā izmanto kāpnes!

 

 

Reklāma
Reklāma