Kultūra, izklaide un EROTIKA! Pētījums atklāj šokējošu patiesību, ko skatās bērni

Polijā veiktais pētījums par bērnu un pusaudžu interneta lietošanu sniedz ieskatu tendencēs, kas varētu būt aktuālas arī Latvijā. Vairāk nekā puse no bērniem Polijā vecumā no 7 līdz 12 gadiem aktīvi izmanto vismaz vienu sociālo tīklu vai ziņojumapmaiņas lietotni, kas paredzēta lietotājiem vecumā no 13 gadiem. Pārsteidzoši, ka erotiskā satura tīmekļa vietnes ir starp TOP 10 visbiežāk apmeklētajām vietnēm personām vecumā no 7 līdz 14 gadiem.
Pārsteidzoši, ka erotiskā satura tīmekļa vietnes ir starp TOP 10 visbiežāk apmeklētajām vietnēm personām vecumā no 7 līdz 14 gadiem.

FOTO: Shutterstock.com

Pārsteidzoši, ka erotiskā satura tīmekļa vietnes ir starp TOP 10 visbiežāk apmeklētajām vietnēm personām vecumā no 7 līdz 14 gadiem.

Polijā ticis veikts pētījums par bērnu un pusaudžu interneta lietošanas paradumiem, un lai gan dati iegūti par Polijas iedzīvotājiem, bērnu tiešsaistes uzvedība lielākoties ir līdzīga, tādējādi sniedzot vērtīgu ieskatu arī par potenciālo situāciju Latvijā. Šī ir tikai daļa no datiem, kas atrodami pētījumā “Bērni internetā,” un līdz ar šo pētījumu Polijā tiek uzsākta programma bērnu un pusaudžu interneta klātbūtnes monitorēšanai. Bērni izmanto platformas, kas nav paredzētas viņu vecuma grupai, un tas var radīt negatīvas sekas, tāpēc situācija prasa steidzamu rīcību.

 

Starp sociālo mediju platformām, kuras regulāri izmanto bērni vecumā no 7 līdz 12 gadiem, vispopulārākā ir TikTok — jaunie lietotāji to atver vairākas reizes dienā un pavada tajā visvairāk laika. Facebook un Instagram arī tiek izmantoti, taču retāk, bet no ziņojumapmaiņas lietotnēm visiecienītākās ir Messenger un WhatsApp.

 

Vecuma grupa 7-12:

  • Vairāk nekā puse šīs vecuma grupas — 1,4 miljoni bērnu (58%) — aktīvi izmanto sociālo mediju platformas un ziņojumapmaiņas lietotnes, kas paredzētas lietotājiem no 13 gadu vecuma.
  • 32% bērnu (760 000) regulāri izmanto TikTok, 24% (580 000) — Facebook, bet 12% (290 000) — Instagram.
  • Plaši tiek izmantoas arī ziņojumapmaiņas lietotnes: 38% (900 000) lieto Messenger, bet 31% (720 000) — WhatsApp.
  • Visaktīvāk izmantotā lietotne ir TikTok, kurā lietotāji dienā pavada vidēji 2 stundas un 11 minūtes. Virs divām stundām dienā šajā platformā uzturas vairāk nekā 300 000 bērnu.
Reklāma
Reklāma

 

Vecuma grupa 7-14:

  • 85% no šīs vecuma grupas izmanto internetu (2.7 miljoni).
  • Starp tiem, 96% (2.6 miljoni) internetu apmeklē no mobilajām ierīcēm.
  • Visvairāk tiek izmantoti sociālie mediji un straumēšanas platformas, katrā no šiem dienā pavadot aptuveni 2 stundas.
  • Populārākās satura kategorijas ir kultūra, izklaide, izglītība, un erotika
  • Izklaides saturu — galvenokārt spēles un mūziku — patērē 95% šīs vecuma grupas interneta lietotāji. Mazāka procentuālā daļa patērē izglītojošo saturu, bet 51% patērē erotisko saturu. 
  • Erotiskās mājaslapas visbiežāk apmeklē no mobilajām ierīcēm. 

 

Publikācijas mērķis ir rosināt konkrētu rīcību tirgus regulatoru un institūciju vidū, lai aizsargātu bērnus un pusaudžus no vardarbības, ļaunprātīgas izmantošanas un jebkāda veida ekspluatācijas — gan seksuālas, gan komerciālas.

Saistītie raksti